A változó gazdasági feltételek és a versenyhelyzet kiemelt fontosságúvá emelte az adatelemzési feladatokat: a gyors reakcióhoz proaktív jelentések, az eredmények követése, az aktuális eredmények és az előrejelzések összehangolása, visszacsatolása szükséges. A már kereskedelmi forgalomba került új generációs kontrolling-elemző-tervező eszköz, az Enterprise Planning and Budgeting (EPB) ezekre a feladatokra ad hatékony informatikai megoldást. Az EPB mindazokra az értékes tapasztalatokra épít, amelyeket az Oracle analitikus alkalmazásai – az Oracle Financial és Sales Analyzer – fejlesztése és használata során halmozódtak fel. Az EPB ezt a funkcionalitást terjeszti ki, új területekkel gazdagítva a vállalati-intézményi tervezést.
Szakszerű tervezés
A vállalatok többségénél a pénzügyi tervezés, illetve a bevételi és költségtervek elkészítése jelenleg egymáshoz nem kapcsolódó számolótáblák kitöltését jelenti. Ezek a részmegoldások számos gondot okoznak, többek között azért, mert nem lehet valós időben követni a folyamatokat, az egyes részlegek eltérő üzleti modelleket követnek, hiányzik az együttműködés, és rendkívül időigényes az adminisztráció.
Az Oracle Enterprise Planning and Budgeting segít e problémák megoldásában és a működési költségek csökkentésében azáltal, hogy a pénzügyi, bevételi és költségtervek kezeléséhez egyetlen integrált alkalmazásban nyújt informatikai támogatást, amely beépítve tartalmazza a szükséges üzleti folyamatokat. Ezek a folyamatok a vállalat sajátosságaihoz és bevált gyakorlatához igazíthatók. A beépített „üzleti logikát” tartalmazó és rugalmasan testre szabható alkalmazással olyan megalapozott döntéseket lehet hozni, amelyek bármikor megvédhetők, és pontos, világos adatokkal alátámaszthatók.
Szintén fontos, hogy az Oracle Enterprise Planning and Budgeting az üzleti folyamatokat nem informatikai, hanem üzleti nyelvre lefordítva prezentálja, így a vállalat részlegei saját kezükbe vehetik a rendszer gondozását, és nem szorulnak folyton az informatikai szakemberek támogatására. Az alkalmazással könnyen választ lehet kapni az olyan gyakori kérdésekre, mint:
• Miért telt olyan sok időbe a legutóbbi negyedéves terv kidolgozása?
• Milyen kiinduló feltételezéseken alapul a terv?
• Ki hagyta jóvá a költségtervet?
• A marketingrészleg véleményét is kikérték a bevételi terv elkészítéséhez?
• Mikortól rendelkezünk megbízható bevételi előrejelzésekkel?
• Miért maradtunk le egy lehetőségről?
Az automatizálás lehetővé teszi a pénzügyi elszámoltathatóságot
Minden szervezet képes tervezési folyamatainak tökéletesítésére, de ha nincsenek olyan eszközök, amelyekkel pontosan mérhető a teljesítmény, és egyéni szinten lehet elszámoltatni a felelősöket, akkor semmi sem ösztönzi a résztvevőket a tervezés eredményességét javító módszerek alkalmazására. Az Oracle Enterprise Planning and Budgeting azzal oldja fel ezt a problémát, hogy az illetékeseket közvetlenül felelőssé teszi az általuk kezelt pénzügyi, bevételi és költségtervek minden vonatkozásáért, a legkisebb taktikai döntéstől egészen a kritikus stratégiákig. A döntéshozatal felgyorsítására pedig egy úgynevezett jóváhagyási láncot alkalmaz.
Az alkalmazásban bármely üzleti folyamathoz eltérési riasztások állíthatók be, például a hó végi tényadatoknak a tervtől való eltérése alapján, és a rendszer automatikusan továbbítja a riasztásokat az illetékesekhez. A riasztás konkrét intézkedést is megkövetelhet, például az előrejelzés vagy terv módosítását, illetve az eltérés részletes megindokolását. Azzal, hogy a rendszer elvárja, hogy az emberek reagáljanak, aktívan bevonja az érintetteket az eredmények figyelésébe és értékelésébe, illetve a vállalat átfogó céljainak előmozdításába.
A stratégia és a végrehajtás összehangolása
A vállalat tevékenysége a terveket követi, és ennek során folyamatosan figyelnie kell a fő működési mutatókat, valamint a tervek teljesülését. Az Oracle Enterprise Planning and Budgeting teljesítményfigyelési funkciói mindezt a szervezet egészében átláthatóvá teszik, így rögtön léthatóvá válik, ha valahol elmaradnak a tervtől. Ezáltal a probléma gyorsan izolálható és orvosolható. A felhasználó számára lehetségessé válik a pénzügyi, bevételi és költségtervek finomhangolása, az új bevételnövelési lehetőségek beazonosítása, a lemaradások és akadozó folyamatok kivizsgálása, illetve bármely korábban definiált folyamat lépéseinek megismétlése. A teljesítmény nyomon követése során az alkalmazás a kigyűjtött adatokkal automatikusan frissíti az eredeti tervet, és a szervezet egésze számára rögtön láthatóvá teszi az eredményeket.
Az Oracle kibővíti a valós teljesítményadatokon alapuló gazdálkodás lehetőségeit
Az Oracle Enterprise Planning and Budgeting kiváltja a korábbi Oracle Financial Analyzer és Oracle Sales Analyzer alkalmazásokat, amelyek a világ vezető OLAP-platformján, az Oracle Express keretrendszeren alapulnak. Az Express alapú alkalmazások többdimenziós funkcióit közvetlenül az Oracle nyílt szabványos infrastruktúrájára átvivő Oracle Enterprise Planning and Budgeting fölöslegessé teszi a gyártóspecifikus technológiák alkalmazását, és jelentősen csökkenti a vállalati pénzügyi tervező rendszerek élettartamköltségét.
Az Oracle Corporate Performance Management rövid bemutatása
Az Oracle Corporate Performance Management (CPM) a következő üzleti folyamatokhoz nyújt informatikai támogatást: pénzügyi, bevételi és költségtervezés (Oracle Enterprise Planning and Budgeting); stratégiák megfogalmazása és célkitűzések meghatározása a vezetők számára (Oracle Balanced Scorecard); az üzleti tevékenységek nyomon követése és működési kimutatások készítése (Oracle Daily Business Intelligence). A megoldás az Oracle olcsó, szabványos architektúrájára épül, jól hasznosítva annak páratlan megbízhatóságát, rendelkezésre állását, méretrugalmasságát és biztonságát. Az Oracle az egyetlen szállító, amely a köztesszoftver-környezettől az üzleti alkalmazásokig a teljes spektrumot lefedi.