Az USA-beli The New York Times az egyik legismertebb, legolvasottabb újság az Egyesült Államok keleti partján. Éppen ezért még amerikai mércével is igen borsosan mérik a lap hirdetési felületeit; így a nonprofit vagy alacsony költségvetésű szervezeteknek többnyire esélyük sincsen megjelenni az újságban. A Firefoxot népszerűsítő önkéntesek azonban adománygyűjtési kampányba kezdtek a megjelenés anyagi feltételeinek előteremtéséért.
Minden bizonnyal már ezzel az akciójukkal is felhívták magukra a figyelmet a Terjeszd a Tűzrókát (Spread Firefox) szlogen alatt tömörülő rajongók, akik a múlt héten kedden indították pénzgyűjtési akciójukat. Célként azt jelölték meg, hogy tíz napon belül 2500 embert rá tudjanak venni legalább 30 dollárnyi támogatásra, amiből a The New York Times-ban több egész oldalas hirdetési felületet meg lehet vásárolni, természetesen a Firefox népszerűsítése végett. Végső határidőként november 9-ét jelölték meg, ugyanis ekkor jelenik meg az 1.0-s változat végleges verziója.
Nos, a szokatlan akció igen hamar, már három nap alatt elérte a célját: Bart Decrem, a Mozilla Foundation szóvivője pénteken jelentette be, hogy már több mint 100 ezer dollár gyűlt össze – ez pedig több, a neves amerikai újságban való megjelenést is fedez. Maga az alapítvány is támogatta a projektet – természetesen csak erkölcsileg, mivel az ingyenesen terjesztett szoftverből nem származik reklámcélokra felhasználható bevétel (sem).
Annak érdekében, hogy elősegítsék a minél nagyobb arányú támogatást, bajnokságot is hirdettek: a Community Champion státuszt (és az egyik reklámban való név szerinti megjelenést) azzal lehet(ett) kiérdemelni, ha valaki legalább tíz plusz embert hoz(ott) a kassza számára. Ezzel talán picit túl is lőttek a célon, de a Spread Firefox website-on levő információk szerint minden, a tervezetten felül beérkező pénzt további Mozilla projektek finanszírozására fognak felhasználni.
Érdekesség, hogy a szeptember közepén kiadott 1.0-s PR változatot alig hat nap alatt több mint 1 millióan szerezték be az Internetről, s a múlt hét elején már az 5 milliós határt is átlépte ez a szám. A végleges változat és a szokatlan reklámkampány eredményeként minden bizonnyal újabb rekordokat fog dönteni az alternatív böngésző letöltése.