A Getronics, a világ egyik ICT megoldás és szolgáltatás szállítója, Budapesten hozta létre európai szolgáltató központját (Global Service Center – GSC). A near-shore beruházás keretében három hónap alatt felállított központ a cég európai ügyfelei számára nyújt támogatási-, rendszerfelügyeleti-, valamint outsource szolgáltatást.
„Több lehetséges európai helyszín – például Lengyelország, Spanyolország és Szlovákia – közül esett Budapestre a választásunk” – mondta Klaas Wagenaar, a Getronics elnök-vezérigazgatója a GSC megnyitása alkalmából Budapesten. „Döntésünkben a fő szerepet a Magyarországon versenyképes áron elérhető, magasan képzett és motivált munkaerő játszotta. Budapest abból a szempontból is kézenfekvő választásnak tűnt, hogy a Getronics jelentős aktivitást és biztos alapokon nyugvó eredményes működést mutat fel Magyarországon.”
A budapesti beruházás jól képzett, diplomás, nyelvtudással rendelkező hazai szakemberek számára biztosít európai szintű munkalehetőséget. Az alkalmazottak anyanyelvükön kívül angol, német, olasz, francia, spanyol és orosz nyelvtudással rendelkeznek. Az október 1-je óta működő központ közel 60 magasan képzett mérnök – köztük többségében pályakezdő fiatal – számára teremtett munkahelyet, jövő év közepéig pedig a létszámot 200 főre kívánja bővíteni a cég.
„Magyarországon olyan iparpolitikára van szükség, amelynek vezető ereje a tudásintenzív gazdaság” – mondta Dr. Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter az ünnepélyes megnyitón. „Optimista vagyok. A kormányfő tisztában van az IT ágazat jelentőségével. Az informatika egyik hajtóereje lehet a következő évek gazdasági növekedésének.”
„A Getronics (Magyarország) Kft. fejlődésének újabb lendületet adhat, hogy a most megnyitott szolgáltató központtal Magyarországon – tudomásunk szerint – a Getronics rendelkezik majd a legtöbb minősített Cisco és Microsoft mérnökkel” – jelentette ki Rátkai Péter a Getronics (Magyarország) Kft. ügyvezető igazgatója. „Célunk, hogy Magyarország piacvezető outsource szolgáltatójaként ügyfeleink számára a legmagasabb szintű tudást a lehető legköltséghatékonyabb üzemeltetési támogatással biztosítsuk. Az európai szolgáltató központ által mindezt „testközelből” nyújtjuk immár magyarországi ügyfeleink számára is.”
A Getronics a világ több mint 30 országban van jelen közvetlenül, szolgáltatási partnerei hálózatával együtt pedig hozzávetőleg 90 országot ér el. A cég széles ügyfélkörében képviselteti magát a pénzügyi szektor, a kormányzat, az ipar, a kiskereskedelem és a szállítás, valamint a technológiai, a média- és a telekommunikációs ágazat. Az európai szolgáltató központ a Getronics 2003-ban alapított mexikói szolgáltató központ mintájára jött létre, amelynek 250 munkatársa jelenleg tíz ügyfelet lát el. Budapestről a Getronics öt ügyfelét szolgálja ki 2004 negyedik negyedévétől kezdődően.