Az LSC Linux Support Center Kft. képviseletében Deim Ágoston tartott előadást a VI. GNU/Linux szakmai Konferencián, mellyel átfogó képet kívánt nyújtani a Linux disztribúciók alatt elérhető központi mentési lehetőségekről, mind szabad szoftveres megoldásokkal, mind kereskedelmi termékekkel. Az előadás célja volt, hogy megmutassa: a vállalati szektorban fontos mentési stratégiák szabad szoftveres módon is kialakíthatók. Az előadás az egyik legjobbnak bizonyult.
Terminal – Milyen jellegű volt a LSC Linux Support Center Kft. részvétele a konferencián?
Deim Ágoston – Ezüst fokozatú támogatói voltunk a konferenciának, mint a BalaBit vagy a RedHat Europe.
Terminal – Mi az LSC Linux Support Center Kft. tapasztalta és véleménye a konferenciáról?
Deim Ágoston – A konferencián idén rendkívül sok érdekes előadás volt, a tavalyi színvonalhoz képest is nőtt a színvonal. Több üzleti érdeklődővel találkoztam és két előrendelést is sikerült felvenni, az előadásom részét képező egyik szabad szoftver bevezetésére.
Terminal – Ön, mint cégvezető szerint a konferenciákon való részvétel mit jelent a cégek számára általánosságban, és ezen a konferencián?
Deim Ágoston – A mi cégünknek szinte kötelező volt a megjelenés, mivel elkötelezettek vagyunk a Linux mellett. Természetesen foglakozunk más Unix alapú rendszerrel is, mint a BSD disztribúciók és a Solaris platform, amennyiben szükséges. Számunkra fontos, hogy megmutassuk, a hazai cégek is jelen vannak a piacon, mi is versenyképes megoldásokat tudunk szállítani. Több alkalmazásunkat is szemügyre vehették standunkon. Örömmel láttam pont ezért a középvezetők nagyobb részvételét.
Terminal – Mondja el véleményét a hazai linuxos cégek helyzetéről!
Deim Ágoston – A tisztán linuxos hazai cégek – azaz nem az integrátor cégek, amelyek Linux-szal is foglalkoznak, de nem elsősorban attól függnek – legfőképpen a közép és az attól felfele található cégeknek tudnak megbízható alternatívát adni. Előfordul, hogy linuxos kérdésekben a kisebb, pár fős, kisebb bevételű cégek jellemzően nem keresik ezeket a cégeket, mivel a kezdeti költségek magasabbak – bevezetés, új telepítés, kialakítás -, mint az egyéni vállalkozók vagy egyetemisták díja. Mi a hosszú távú megbízhatóságot, a sokéves, sok rendszeren szerzett tapasztalatot tudjuk ezzel szembeállítani és azt, hogy nem egy emberen múlik az, hogy meg tudunk-e jelenni hiba esetén. Mi garantált reakcióidővel dolgozunk.
Mindenestre a hazai linuxos cégeknek meg kell küzdeniük a multi cégekkel pedig sokszor nem, hogy nem rosszabb szolgáltatást nem adnak, hanem gyakran innovatívabbak is. Könnyebb a helyzetünk abban, hogy nem kell egy óriási menedzsmentet eltartani. Természetesen a menedzsment innen sem hiányozhat, de másként jelenik meg, mint a multi cégek életében. Számunkra örvendetes, hogy egyre többen keresik a linuxos megoldásokat, de sok tévhitet – ingyen operációs rendszer = ingyen munka – le kell győzni még.