Bejelentette megalakulását az IKO-Matáv Média Holding, a média és távközlés konvergenciájának vezető szakértő vállalata. A 3,2 milliárd forint jegyzett tőkéjű társaság tulajdonosai 50-50%-os arányban az IKO Production Kft. és a Matáv Rt.
A holding 100%-os tulajdonosa az IKO New Media Kft., és az IKO Content and Rights Kft. cégeknek, illetve 31%-os tulajdonrésszel a Magyar RTL Televízió Rt. második legnagyobb részvényese is. A holding tulajdoni arányokkal számolt árbevétele meghaladja a 11 milliárd forintot.
A holding megalapításának célja az interaktív tartalomszolgáltatói piac vezető cégcsoportjának létrehozása volt, amely mindkét fél számára új szolgáltatási lehetőségeket és ezáltal dinamikus fejlődést eredményezhet. A holding feladata a távközlés és a média között összekötő kapocsként a piac gyorsítása, növelése, egyfajta katalizátor szerep betöltése. A holding független szolgáltató – a média és a távközlés piacán bármely szereplő számára biztosít interaktív megoldásokat, így ügyfelei a mobil távközlés területén, az elektronikus, on-line és nyomtatott médiában egyaránt megtalálhatók. A holding jövőbeni üzleti lehetőségeit jól mutatja a holdinghoz tartozó IKO New Media fejlődési üteme, amely ma Magyarország egyik legdinamikusabban fejlődő vállalata. 2004-ben több mint háromszorosára növelte forgalmát és meghaladta a 2 milliárd forintot.
„Az IKO megbízható, rugalmas, a befektetések terén kimondottan konstruktív partnerre talált a Matávban. Üzleti céljaink megvalósítása mellett úgy gondoljuk, piacot is építünk. Célunk a teljes interaktív tartalomszolgáltatási piac növelése és ezen belül természetesen mi is egyre nagyobb részesedést szeretnénk majd magunkénak tudni.” – mondta Rákosi Tamás, a holding vezérigazgatója, az IKO Production tulajdonosa.
„A média és a távközlés konvergenciája rendkívül gyors növekedést ígérő befektetési lehetőségeket hoz, amely mind a média, mind pedig a távközlési szektorban új piacokat nyit, meggyorsítva azok fejlődését. Az IKO Production megalapozott szakmai hátteret garantál a Matáv számára.” – fűzte hozzá Armuth Klára a Matáv üzleti portfolió igazgatója.
A televíziózás és az interaktív tartalomszolgáltatások területén egyaránt piacvezető holding szolgáltatásaival a média, az üzleti élet szereplőit célozza meg, az SMS és MMS (Multimedia Messaging Service) alapú szolgáltatások esetében különös tekintettel az FMCG (fast moving consumer goods) cégekre és a kormányzati intézményekre.
„A Holding 2004-ben az emeltdíjas tartalomszolgáltatási piacon 30%-os részesedést mondhatott magáénak. Ez a piac – becslésünk szerint – a tavalyi év folyamán 30%-kal nőtt, összértéke mintegy 12 milliárd forint volt.. Ha a holding piaci részesedését az egyes tevékenységi területek szerint vizsgáljuk, elmondhatjuk, hogy mind a televíziózás, mind az interaktív tartalomszolgáltatás területén piacvezető. Szolgáltatásaink az elektronikus médiában a szórakoztatás legújabb elemeit ölelik fel, mivel nyerési lehetőséget is kínálnak és vélemény nyilvánításra is alkalmat adnak, növelik a nézők ill. hallgatók lojalitását, így kiváló üzleti lehetőséget jelentenek partnereinknek. A mobilmarketing pedig főként az FMCG cégek számára az ügyfélmegtartás területén lehet nagyon hasznos.” – mondta Makai Bence, az IKO-Matáv Média Holding igazgatóságának elnöke.