980 ezerről 1,25 millióra nőtt a MasterCard és MasterCard Electronic kártyabirtokosok száma Magyarországon – jelentette a MasterCard Europe a 2004-es összesítő eredményeiben. Ebből 70 ezren az év utolsó 3 hónapjában igényelték a kártyatársaság termékeit, ami 27,1%-os ügyfélkör bővülést eredményezett.
A plasztik-terjedés alapjai a helyi piacok alapos ismeretében és a kereslethez szabott rugalmas termékpaletta kialakításában rejlenek. E programok eredményességét a kártyabirtokosok költési és forgalmi adatai is jelzik.
A kártyatársaság új termékei közül 2004-ben sikeresen debütált a MasterCard Áruhitelkártya, lendületesen bővültek a társmárka (co-branded) konstrukciók, és Magyarországon is megjelent a klasszikus vállalati hitelkártya. Ez utóbbi megoldást a MasterCard „Vállalkozz Európában!” program keretében fejlesztette ki a kis- és közepes vállalkozások számára.
A MasterCard és MasterCard Electronic kártyabirtokosok egy év alatt bruttó 3,59 milliárd dollár (több mint 673 milliárd forint) értékben hajtottak végre műveleteket Magyarországon, ami 15%-kal haladta meg a 2003-ban mért volument. A tranzakciók száma 24,66 millió darab volt, ami 19,3%-os növekedést jelent az előző évhez viszonyítva. Az egy főre jutó átlag tranzakciós összeg hazánkban bruttó 146 dollár, azaz 27 ezer forint körül alakult.
A MasterCard ez évi terveiben a prémium plasztikok bevezetése, valamint a kereskedői elfogadó-hálózat fejlesztése szerepel, ugyanis a vásárlási pontok száma szerényebb mértékű (6,2%) bővülést mutatott tavaly. Magyarországon eddig ismeretlen programok bemutatása, valamint a plasztik kultúra további terjesztése, a kártyás vásárlás ösztönzése is szerepel a kártyatársaság idei célkitűzései között.
Európában a kibocsátott MasterCard plasztikok száma meghaladta a 111,6 millió darabot, melyeken a kártyatársaság rendszerén 4,8 milliárd művelet futott keresztül, bruttó 398 milliárd dollár forgalmat eredményezve. Ebből 2004 végéig 4,1 millió esetben került sor vásárlásra, összesen 303,3 milliárd dollár értékben. Kontinensükön 7,1 millió elfogadóhely áll a kártyabirtokosok rendelkezésére.
A kártyatársaság globálisan is hasonlóan jó eredményekkel zárta a 2004. évet: világszerte 679,5 millió MasterCard márkájú kártya került forgalomba. Birtokosaik 16,7 milliárd tranzakciót hajtottak végre, elektronikusan több mint 1,5 billió dollárt mozgatva meg. A vásárlásra fordított összegek aránya átlagosan 70%-t tett ki, ami 12,4% bővülést jelentett az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest. A MasterCard nemzetközi elfogadó hálózata 24,6 millió pontra bővült.