A Vöröskereszt és a Vörös Félhold Szervezetek Nemzetközi Szövetsége (IFRC) megállapodást írt alá a Microsoft EMEA (Európa, Közel-kelet és Afrika) regionális központjával, a szervezet technológiai infrastruktúrájának fejlesztéséről. A megállapodás értelmében a Microsoft a Vöröskereszt és Vörös Félhold Szervezetek Nemzetközi Szövetségén keresztül ellátja a nemzeti szervezeteket, azokkal a technológiai eszközökkel, amelyek használata révén lehetőségük nyílik a lakosság hatékonyabb ellátására a kevésbé fejlett és kevés támogatással rendelkező régiókban.
A Microsoft a megállapodás keretében szoftverlicenceket adományoz Afrika és a Közel-Kelet legkevésbé fejlett országaiban működő tag szervezeteknek, technológiai képzést biztosít a Vöröskereszt és a Vörös Félhold önkénteseinek, valamint önkéntes alapon jelentkező alkalmazottai révén nyújt szaktanácsadást.
A megállapodást Markku Niskala, a Nemzetközi Szövetség főtitkára, és Jean-Philippe Courtois, a Microsoft EMEA igazgatója írták alá ünnepélyes körülmények között a Szövetség genfi központjában. Niskala szerint a Szövetség 181 nemzeti tagja közül számos sürgős technológiai segítségre szorul. A Microsoft által felajánlott fejlesztések a várakozások szerint fokozzák a helyi Vöröskereszt és Vörös Félhold programok hatékonyságát, valamint lehetőséget biztosítanak az egyes nemzeti szervezetek közti hatékonyabb együttműködésre, a tapasztalatok megosztására.
„Az infokommunikációs technológia alkalmazásával javítható a kommunikáció, és a segélyek kézbesítésének hatékonysága. Létfontosságú, hogy munkatársainknak lehetőségük legyen a valós idejű összeköttetésre és információcserére a belső és külső kommunikációban egyaránt.” – mondta Niskala.
A Microsoft elkötelezett amellett, hogy termékeit és technológiai szakértelmét felhasználva hozzájáruljon a társadalmi problémák megoldásához. Meggyőződésünk, hogy az új technológiák felhasználásával a társadalmi és gazdasági problémák megoldására a korábbinál még több lehetőség nyílik.
„A Vöröskereszt és Vörös Félhold Szervezetek mindig az első vonalban találhatók katasztrófa-elhárításkor; általában egy-egy esemény bekövetkezte után néhány órával már a helyszínen vannak.” – mondta Courtois. „A technológiai iparág egyik vezetőjeként fontosnak tartjuk, hogy erőforrásainkkal és termékeinkkel segítsük erőfeszítéseiket. Megtiszteltetés számunkra, hogy összefoghatunk a Nemzetközi Vöröskereszt és Vörös Félhold szervezetekkel, és ezáltal segítsünk azokon az embereken, akiknek a leginkább szüksége van rá.”