A Cisco Systems bejelentette, hogy a WPP Group tagjaként működő Ogilvy cégcsoport intelligens hálózati infrastruktúrát épít ki, egységes kommunikációs szolgáltatásokat biztosítva ezáltal európai irodáinak. A kezdetben mintegy nyolcszáz felhasználót ellátó új Cisco-infrastruktúra az IP-telefónia mellett a vezeték nélküli hálózati kapcsolatokat, valamint az elsősorban multimédiás és grafikai feladatokat végző asztali gépek gigabites hálózatelérését támogatja. A projekt megtervezésében és kivitelezésében a Cisco egyik arany fokozatú hivatalos partnere, a BTSkyNet is részt vesz.
Az Ogilvy a londoni Canary Wharf negyedben állítja fel új hálózati központját, amely a cégcsoport brit irodáinak és más európai képviseleteinek nyújt teljes körű felügyelt szolgáltatásokat a vállalati hálózaton. Első körben az Ogilvy skandináviai valamint öt brit telephelyét kapcsolják össze a központi hívásvezérlést biztosító Cisco IRS-útválasztókkal. A redundáns útvonalakat biztosító Survivable Remote Site Telephony (SRST) funkció gondoskodik arról, hogy a telefonszolgáltatás az esetleges hálózati leállások esetén se szüneteljen.
Egy ügyfélorientált kreatív ügynökség esetében a rugalmas munkavégzés lehetősége, a csapatmunka, az új ügyfeleket kiszolgáló munkacsoportok gyors létrehozása alapkövetelmény. Ezért az informatikai részleg egy olyan jól méretezhető megoldást keresett, amellyel a telefonos szolgáltatásokat mindig a megfelelő munkahelyre irányíthatják. A Cisco új IP-kommunikációs rendszerével a mellékek virtuálisan „áthelyezhetők”, a dolgozók pedig az IP-telefonos hálózatba való bejelentkezés után bárhonnan meghallgathatják hangposta-üzeneteiket.
„Kommunikációs hálózatunk állandó változása minden hónapban jelentős mértékben lekötötte informatikai szakembereinket.” – jegyezte meg Jamie McLellan, az Ogilvy EMEA régióért felelős technológiai igazgatója, majd így folytatta: „Az önkiszolgáló jellegű új rendszerben a felhasználók bármelyik szabad íróasztalhoz önállóan átköltözhetnek, és egyszerűen átirányíthatják melléküket. Ezzel csökken az informatikai szakemberek terhelése, a dolgozók munkája pedig hatékonyabbá és gyorsabbá válik. A Cisco szoftveres telefonjaival, illetve a dolgozói mobilitás és a távmunka lehetővé tételével jelentős megtakarításokra és hatékonyságjavulására számítunk. A vezeték nélküli technológiának köszönhetően munkatársaink és ügyfeleink napi munkája rugalmasabbá, a csoportmunka és a vállalaton belüli együttműködés pedig egyszerűbbé válik.”
Az Ogilvy analóg stúdióját és televíziós infrastruktúráját a közelmúltban digitális rendszer váltotta fel. A digitális tévéarchívumban tárolt mintegy huszonötezer reklámfilm és egyéb filmanyag elérése nagysebességű kapcsolat nélkül elképzelhetetlen. A Gigabit Ethernet alapú hálózatban a tervező és produkciós csoportok gyorsabban megvalósíthatják kreatív ötleteiket, és így munkájukat sokkal hatékonyabban tudják végezni.
A projekt részeként a cég meglévő Catalyst 6500 sorozatú kapcsolóit Supervisor 720 Engine modulokkal fogja bővíteni, így azok alkalmassá válnak a nagysebességű, gigabites peremhálózati kapcsolatok, valamint az adatkábeles tápellátás (PoE) kezelésére. Az IP-kommunikáció hátterét a Cisco Call Manager hívásvezérlő és a Lotus Notes levelezőrendszerrel integrált Cisco Unity hangposta-szolgáltatás mellett a Cisco ISR-útválasztóinak SRST funkciója, valamint Cisco 7960G IP-telefonok és 7920-as vezeték nélküli IP-telefonok biztosítják. A vezeték nélküli hálózat alapjait a Cisco Aironet hozzáférési pontjai és a Cisco Wireless LAN Solution Manager szolgáltatják.