Az EDS 5 évre szóló, 500 millió dollár körüli, globális IT outsourcing szerződés megkötését jelentette be a Royal Ahold vállalatával, mely a világ negyedik legnagyobb élelmiszerkereskedője.
Az EDS rugalmas IT infrastruktúrával és alkalmazásmenedzsment szolgáltatásokkal támogatja az Ahold stratégiai növekedését globális működésének átalakításával és újratervezésével, mely több mint 4.000 szupermarketet és kiskereskedést jelent Európában és az Egyesült Államokban. Ez a flexibilis informatikai infrastruktúra képessé teszi a vállalatot a piaci lehetőségek kiaknázására, miközben az EDS biztosítja, támogatja és karbantartja az ehhez szükséges szoftvert és hardvert.
“A piaci verseny és stratégiai céljaink teszik szükségessé, hogy minden figyelmünket alaptevékenységünkre, az élelmiszerértékesítésre összpontosítsuk” – mondta Anders Moberg, az Ahold elnök-vezérigazgatója. “Az EDS segítségével sikerült egy globális megoldást jelenlegi földrajzi területeinkre kidolgoznunk. Az EDS csapata elkötelezett a globálisan integrált szolgáltatás megvalósításában, mely lehetővé teszi üzleti stratégiánk kivitelezését.”
A megállapodás értelmében az EDS veszi át a globális élelmiszerkereskedő IT infrastruktúráját, beleértve az Ahold mainframe és midrange szervereinek üzemeltetését, valamint hálózati támogatását. Ez az Ahold számára jelentős költségmegtakarítást jelent, melynek köszönhetően fejleszthetővé válik a front- és back-office technológia.
“Az EDS és az Ahold közötti együttműködés alapkőként szolgál a globális élelmiszerkereskedési szektorban, a jövőben kötött IT outsourcing szerződésekhez, ezáltal teremtve új lehetőségeket és modernizációs folyamatokat” – mondta Steve Schuckenbrock, az EDS működésért felelős igazgatója. “Az EDS egyértelmű technikai megoldást kínált az Ahold számára, mely lehetővé teszi az IT üzletág biztonságos kiszervezését és a főprofilra történő fókuszálást.”
A szerződésben résztvevő Agility Alliance partnerek, mint például a Cisco, EMC, Microsoft, Sun, együttesen vettek részt a szerződés kidolgozásában és együttesen nyújtanak innovatív IT és üzleti megoldásokat az Ahold számára.
A megállapodás értelmében az Ahold helpdesk részlege is konszolidálásra kerül. Az EDS több mint 9.600 asztali számítógépet, laptopot, nyomtatót, valamint e-mail felhasználót támogat majd, és több mint 10 ezer felhasználó számára nyújt helpdesk szolgáltatásokat a jövőben.
Hozzávetőleg 450 Ahold dolgozó kerül át az EDS-hez Hollandiában és az Egyesült Államokban.
Az Egyesült Államokban az Ahold csoport része a Stop & Shop, Giant-Landover, Giant-Carlisle és a Tops. Európában az Albert Heijn, Hypernova, Etos és a Gall & Gall márkanevek tulajdonosa az Ahold.