A MasterCard International nyilvánosságra hozta a 2005-ös év harmadik negyedévének, valamint az év első kilenc hónapjának üzleti eredményeit, mely szerint mind a bruttó dollár forgalom, mind a kártyás vásárlások száma kétszámjegyű gyarapodást mutat. A növekedés motorját továbbra is a vállalat ügyfél-központú stratégiájának globális alkalmazása, az innovatív termékstruktúra, valamint a magas színvonalon végzett adatfeldolgozás (processing) adja. A siker fontos része, hogy a MasterCard kártyás fizetések összege is nagymértékben nőtt.
A MasterCard eredményei Magyarországon:
- 2005 harmadik negyedévében 7.910.000 tranzakció során 1,15 milliárd dollár forgalmat bonyolítottak a MasterCard márkájú kártyák birtokosai Magyarországon, ami 23,8%-os növekedést mutat az előző év azonos időszakához viszonyítva.
- 2005 első három negyedévében a MasterCardot használók 21,57 millió tranzakció során 3,16 milliárd dollár forgalmat bonyolítottak, ami 19,1%-os növekedés az előző év azonos időszakához képest. A magyarországi bankok a harmadik negyedév végéig 1.496.172 MasterCard márkájú kártyát bocsátottak ki, ami 27,3%-kos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
„A MasterCard márka legnagyobb erőssége ismertségében, elismertségében valamint a cég innovatív fizetési megoldásokat kínáló termékportfoliójában rejlik. Ezt igazolja a harmadik negyedév teljesítménye is” – vallja Alan Heuer, a MasterCard vezető tisztviselője.
További fontos adatok a MasterCard nemzetközi teljesítményéről 2005 harmadik negyedévében:
- A harmadik negyedévben a kártyabirtokosok világszerte 4,9 milliárd tranzakció során használták MasterCard márkájú kártyáikat. Ez a harmadik negyedévben 424,4 milliárd dollár forgalmat eredményezett, ami 12.5% növekedést jelent az elmúlt év azonos időszakához képest. Az idei év első kilenc hónapjában a forgalom (a vásárlási és készpénz volumen együttesen) 11,9%-kal 1.215,2 milliárd dollárra nőtt.
- A 2005. szeptember 30-ig a MasterCard International közel 25.000 tagintézménye 725,2 millió MasterCard márkájú kártyát bocsátott ki világszerte, ez 2004 év azonos időszakához képest 10.6%-os növekedést jelent. A MasterCard páratlan elfogadó hálózata lehetővé teszi, hogy a kártyabirtokosok MasterCard márkájú kártyáikat világszerte több mint 23 millió elfogadó helyen használják.
- A MasterCard kártyákkal lebonyolított vásárlások értéke a harmadik negyedévben 14,5%-kal 300 milliárd dollárra nőtt. A vásárlási volumen 13,8%-kal emelkedett az első kilenc hónapban, és elérte a 856,2 milliárd dollárt.
A MasterCard növekedése kiterjedt a hitel- és betéti konstrukciókra egyaránt. A hitel programokból származó bruttó dollárforgalom 10,7%-al 335,8 milliárd dollárra, a csak betéti programokból származó forgalom pedig 20%-kal 88,6 milliárd dollárra nőtt.
„A MasterCard globális vásárlói bázisa szempontjából rendkívül előnyös, hogy a kártyabirtokosok közül egyre többen választják a MasterCard márkát a széleskörű elfogadás, a kényelmes fizetés és a könnyű kezelhetőség miatt” – mondja Heuer úr.