Connect with us

technokrata

Átlagosan közel 19 órát tévézünk

Dotkom

Átlagosan közel 19 órát tévézünk

Eszközök és tartalmak: átlagosan közel 19 órát tévézünk, az elmúlt egy évben jelentősen nőtt a DVD népszerűsége; a fiatalok egyre inkább az új médiatípusok felé fordulnak.

A Magyar Infokommunikációs Jelentés ez évi kutatási eredményei azt mutatják, hogy a magyarországi háztartások 98 százalékában található legalább egy darab televíziókészülék. Ehhez az otthonok közel 60 százalékában kábelen vagy mikrohullámon jut el a műsor, míg parabolaantennás műholdvevővel – az egy évvel korábban mért értékhez hasonlóan – a vizsgált populációnak viszonylag kis hányada, 14 százaléka rendelkezik. Videólejátszót nagyjából minden második otthonban találunk – olvashatjuk a kutatásban.

Képernyő-bűvölet
Az infrastrukturális ellátottság mellett a BellResearch elemzői megvizsgálták az egyes médiatípusok használatának elterjedtségét és az arra fordított időt is azok legalább 15 éves használói körében. Mindkét rangsort a televízió vezeti: honfitársaink 98 százaléka szokott tévézni, az adatok tanúsága szerint heti átlag 18,8 órát töltünk a képernyő előtt. Ezt az “eredményt” egyedül a rádió közelíti meg, a vizsgált korosztály 84 százaléka (7,2 millió fő) átlagosan hetente 15,6 órát hallgatja a műsorokat.

A nyomtatott média mind a használók köre, mind pedig a használatra fordított idő tekintetében jócskán elmarad ezektől. Napilapokat a 15 év felettiek 68 százaléka, összesen 5,8 millió honfitársunk olvas, míg folyóiratokat valamivel kevesebben (5,2 millió fő), hetente 4, illetve 3 órát szánva ezekre a nyomtatott sajtótermékekre. Könyvekkel idén százból 55-en töltik a szabadidejüket (nagyjából ugyanannyian, mint 2004-ben), s ezek olvasására hetente közel öt és fél órát fordítanak.

Műsor a lemezen
A műsoros adathordozók közül a 15 év felettiek CD-t hallgatnak legtöbben, a korosztálynak már csaknem minden második tagja, és egy év alatt az erre fordított idő is szignifikáns mértékben emelkedett. Videózással honfitársaink 41 százaléka tölti idejét, kicsivel kevesebben, mint tavaly.

Az elmúlt tizenkét hónapban jócskán megugrott viszont a DVD-filmnézés népszerűsége: míg 2004-ben a populáció alig több mint egyötöde szórakozott ilyen módon, idén már 37 százalékuk számára jelent szabadidő-eltöltési formát, és a hetente filmnézésre fordított idő is nőtt – mutatnak rá a kutatók.

Az elmúlt időszakban a számítógépes és konzoljátékok elterjedtsége is emelkedett; noha ez a tevékenység még idén is csak a 15 év feletti népesség alig több mint egyötödét, 1,8 millió főt érint, a tavalyi értékhez képest a különbség számottevő.

Korosztályos média
Az adatok összegzése azt mutatja, hogy a digitális média (Internet, CD, DVD és számítógépes játékok) együttesen a 15-24 évesek médiafogyasztásra szánt idejének közel 40 százalékát adják, ami az egy évvel korábban mért értékhez képest 10 százalékos növekedést mutat.

Az életkor növekedésével a hagyományos média aránya nő: a 45-59 évesek között már 90 százalék fölé tehető, 60 év felett pedig közel 100 százalékban a televíziózás, rádióhallgatás és a nyomtatott termékek olvasása tölti ki a médiahasználatra fordított időt.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés