Connect with us

technokrata

Honnan tudjuk, hogy a távmunkás dolgozik-e, ha nem látjuk?

Dotkom

Honnan tudjuk, hogy a távmunkás dolgozik-e, ha nem látjuk?

Sorozatunkban a távmunkával kapcsolatban felmerülő elméleti kérdésekre adunk választ.

Számos kutatás kimutatta: ha egy cég leendő távmunkását megfelelő felkészítésben részesíti, és motiválttá tudja tenni, akkor nem ütközik akadályba. Sőt, épp ellenkezőleg! Bizonyos felmérések szerint az egyik legnagyobb baj a távmunkások többségével, hogy agyonhajszolják magukat. Természetesen nem elég a megfelelő ember kiválasztása, a megfelelő kommunikáció éppoly szükséges a problémák elkerülése végett.

Lássunk egy formanyomtatványnak is beillő példát a megfelelő kommunikáció kialakításához, amelyet a távmunkás munkaszerződésének egy mellékleteként ajánlunk.

A távmunkát irányító neve:____________________________________________________

Távmunkás neve:___________________________________________________________

Napok, mikor a távmunkás otthon dolgozik:_______________________________________

Fix órák, mikor a távmunkás elérhető otthon:______________________________________

A változások közlésének módja:________________________________________________

Hangposta ellenőrzés időpontja:________________________________________________

E-mail olvasás időpontja:______________________________________________________

Fax ellenőrzés időpontja:______________________________________________________

Új feladatok eligazításának ideje és módja:________________________________________

Az elvégzett munkaszakasz riportolásának ideje és módja:___________________________

Az irányító utasítása a munka(szakasz) folytatására – mikor és milyen módon:___________

Az irodába érkező telefonhívások továbbításának ideje és módja:______________________

Az irodába érkező sürgős levelek továbbításának ideje és módja:______________________

Az irodába érkező, további levelek kezelése:______________________________________

Telefonok, e-mailek, faxok kezelése, ha azok a távmunkás által megadott fix időponton kívül érkeznek:__________________________________________________________________

A meetingek ütemezése:______________________________________________________

A távmunka során felmerülő problémák megvitatása:________________________________

IT-feladatok kezelése:________________________________________________________

Technikai támogatások módja és ideje:___________________________________________

Oktatással és képzéssel kapcsolatos teendők megvitatása:___________________________

Visszacsatolás és értékelés:___________________________________________________

További feladatok, problémák kezelésének, megoldásának módja, ideje:________________

Amennyiben sikerül megfelelően kialakítani a válaszokat, és ezeket be is tudják tartani/tartatni a cégek, az eredmény nem maradhat el.


A fenti példa bármelyik része elhagyható, módosítható, kiegészíthető, és alkalmazása korántsem kötelező jellegű.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés