Connect with us

technokrata

Sony Ericsson a csúcson

Dotkom

Sony Ericsson a csúcson

A Sony Ericsson rekordméretű szállításokról, árbevételről és nyereségről számol be 2005 utolsó pénzügyi negyedévében.

A IV. pénzügyi negyedév főbb jellemzői:

  • Rekordév 2005 második félévének kedvező alakulása miatt;
  • 3 millió leszállított Walkman telefon a termékcsalád bevezetése óta;
  • A termékválaszték további erősítése 3G és alapszintű készülékekkel;

A Sony Ericsson Mobile Communications AB (Sony Ericsson) konszolidált pénzügyi összefoglaló jelentése a 2005. december 31-ével zárult negyedik negyedévre és a teljes 2005-ös évre nézve a következő:

A leszállított egységek száma a negyedévben elérte a 16,1 milliót. Ez 28%-os növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest, és 17%-os növekedést mutat az előző negyedévi adatokhoz képest. Ez az adat összhangban van a negyedéves piaci növekedéssel. A negyedév árbevétele 2310 millió euró volt, ami egy év alatt 15%-os növekedést jelent. Az adózás előtti eredmény 206 millió euró, a nettó eredmény pedig 144 millió euró volt, ez egy év alatt 66, illetve 89 millió eurós növekedésnek felel meg.

A negyedik negyedévben rendkívül erős növekedés volt tapasztalható az előző negyedévvel összehasonlítva. Ugyanez jellemezte a Sony Ericsson teljesítményét is, hiszen a cég rekordot ért el az értékesített mennyiség, az árbevétel és a nettó eredmény tekintetében. A képkezelő és zenei termék kategóriában egyaránt sikeres készülék bevezetések következtében 2005 második féléve különösen eredményes volt. A Sony Ericsson számára az év fontos momentuma volt a Walkman márkajelzésű zenetelefonok (a W800, a W600, a W550 és a W900) világsikere. Ezekkel a készülékekkel a Sony Ericsson hozzáférhetőbbé tette a zenehallgatás élményét, hiszen lehetővé tette a fogyasztóknak, hogy ők válasszák meg a digitális zenehallgatás módját útközben is. A Sony Ericsson augusztusban szállította le az első nagy mennyiséget, az év folyamán pedig összesen 3 millió Walkman telefont adott el.

„Ez a negyedév ismét kedvező volt a Sony Ericsson számára, és lehetővé tette, hogy nagy lendülettel fejezzük be az évet. Már látjuk a korábban a kutatás–fejlesztésbe eszközölt beruházásaink eredményét, hiszen ennek köszönhetően bővíthettük termékválasztékunkat, és új termékeink, például a Walkman telefoncsalád, igen sikeresek lettek a fogyasztók körében. Mindeközben 2005-ben a Sony Ericsson márkanév fejlesztésére szánt beruházásaink egyre biztosabbá teszik piaci pozíciónkat” – nyilatkozta Wágner Tibor, a Sony Ericsson közép kelet európai igazgatója. „A negyedik negyedévben továbbra is izgalmas, új termékek megjelenését jelenthettük be többféle árkategóriában: a felsőkategóriás 3G termékektől (pl. az új W900 3G Walkman telefon), a vonzó középkategóriás kagylótelefonokon át (pl. Z520), egészen az alacsonyabb árú készüléktípusokig (pl. J230, J210 és Z300), amelyeket az egyszerű és stílusos készülékre vágyó fogyasztók számára fejlesztettünk ki” – tette hozzá az igazgató.

A negyedik negyedévben a Sony Ericsson bejelentette, hogy körülbelül 14 millió dolláros beruházással megvásárolta a Beijing Suohong Electronics Co, Ltd. (BSE) többségi, 64,5%-os részvényhányadát a Sony Chinától, belső gyártási folyamatainak erősítése érdekében. A Sony Ericsson BSE-ben birtokolt többségi tulajdona 2006 első negyedévétől kezdve jelenik meg a Sony Ericsson konszolidált eredményében.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés