Az IBM Magyarországi Kft. bejelentette, hogy a Démász Nyrt.-nél sikeresen befejeződött az a projekt, amelynek keretében az áramszolgáltató teljes ügyféladatbázisát az új számlázórendszer kiszolgálására telepített IBM TotalStorage DS8000 tárolóra migrálta. A francia EDF csoporthoz tartozó Démász, az egyetlen tőzsdei A kategóriás áramszolgáltató, a dél-magyarországi régióban mintegy 20 ezer négyzetkilométer kiterjedésű területen, 750 ezer közületi és lakossági fogyasztó villamosenergia-ellátásáról gondoskodik, éves árbevétele meghaladja a 90 milliárd forintot.
A magyar áramszolgáltatási piac két évvel ezelőtti megnyitása óta a nem lakossági fogyasztók szabadon eldönthetik, hogy melyik szolgáltatótól vásárolnak villamos energiát. A teljes piacnyitás 2007. július 1-én fog megvalósulni.
„A szabályozás olyan versenyhelyzetet teremtett, amelyben az áramszolgáltatók által nyújtott kondíciók mellett a szolgáltatási színvonal fogja eldönteni, hogy a fogyasztók kivel kötnek szerződést” – mondta Móczár Zoltán, a Démász Nyrt. IT-üzemeltetés vezetője. „A szolgáltatóknak ezért minden tekintetben emelniük kell az ügyfélkiszolgálás színvonalát, és a fogyasztók igényeire válaszolva növelniük az ügyfélkör elégedettségét. A Magyar Energia Hivatal januárban közzétett felmérése szerint 2005-ben is a Démász ügyfelei voltak a legelégedettebbek áramszolgáltatójukkal, társaságunk erre mindig nagy hangsúlyt helyezett. A változások tükrében úgy ítéltük meg, hogy hosszabb ideje használt, számlázóprogramunk napjainkra mind technológia, mind támogatás tekintetében elavult, és többé nem tud eleget tenni a piacnyitás által támasztott követelményeknek. Ekkor döntöttünk az SAP közműszolgáltatók számára kifejlesztett ISU (Industrial Solution Utility) moduljának bevezetése mellett, amely az addiginál nagyobb kapacitású és rendelkezésre állású hardver telepítését tette szükségessé.”
A Démász a 90-es évek eleje óta használ IBM szervereket, amelyekhez 2000-ben – az informatikai katasztrófaelhárítási folyamat bevezetését követően – további IBM tárolórendszereket telepített. Ezek azóta hibamentesen üzemeltek, így az áramszolgáltató a mostani beruházáshoz is ennek a termékcsaládnak egy fejlettebb tagját választotta.
„Ügyfelünk számlázással kapcsolatos adatmennyisége évi 1-2 TB-tal bővül. A bevezetésre került IBM Total Storage DS8000 tárolórendszer azonban 192 TB-ig méretezhető, így a kapacitás iránti igényeket hosszú távon képes kiszolgálni” – mondta Vas István, az IBM Magyarország középvállalati megoldásokért felelős értékesítési vezetője. „A folyamatosan növekvő adatmennyiség hatékony kezeléséről IBM Power5 processzorra épülő tárolórendszereink teljesítménye és virtualizációs képessége, a logikai partíciók kialakítását lehetővé tevő IBM Virtualization Engine gondoskodik. A DS8000-es a termékcsalád korábbi legfejlettebb modelljéhez, az IBM TotalStorage Enterprise Storage Server (ESS) Model 800-hoz képest hatszor gyorsabb adatelérést biztosít. A tárolórendszer lehetőségeinek maradéktalan kiaknázása érdekében a Démász az IBM felügyeleti szoftverét, a Tivoli Storage Managert használja.”
A 2005 elején indított és 2006 márciusára befejezett projekt során a Total Storage DS8000 tárolórendszert az InterComputer Rt., az IBM egyik legnagyobb hazai partnere szállította le, és részt vett az adattisztítás, a migráció folyamatában is. Az SAP ISU bevezetését a HP Magyarország végezte IBM eServer pSeries kiszolgálókon. Az IBM Total Storage DS8000 installálását és testre szabását az IBM mainzi központja távolról, széles sávú internetkapcsolaton keresztül támogatta.
„A folyamatos ügyfélkiszolgálás és a zavartalan ügymenet biztosítása érdekében a heti 7*24 órás, 99,5 százalékos rendelkezésre álláson túl egy földrajzilag különálló helyszínen tükröztük kritikus rendszereinket” – mondta Móczár Zoltán. „Az IBM TotalStorage DS8000 tárolórendszer az informatikai infrastruktúránkban található IBM eszközökkel együtt hatékonyan támogatta katasztrófaelhárító megoldásunk kialakítását. Most megvalósított IT-beruházásunknak köszönhetően biztosak lehetünk abban, hogy rendelkezünk az ügyfelek minden eddiginél magasabb színvonalú kiszolgálását elősegítő informatikai háttérrel, valamint megfelelünk a nyereséggel és a piaci hatékonysággal kapcsolatos elvárásoknak is.”