Connect with us

technokrata

A MasterCard bankkártya-elfogadást ösztönző kampányt indít

Dotkom

A MasterCard bankkártya-elfogadást ösztönző kampányt indít

A kártyatársaság piacvezető szerepét és üzletági tapasztalatát az elfogadóhelyek számának növelésére hasznosítja.

A MasterCard Europe, mint Magyarország piacvezető kártyatársasága kiemelten fontos feladatként tekint a hazai bankkártya-elfogadói hálózat fejlesztésére. Ennek érdekében a társaság hat hazai bankkal közösen kampányt indít, mellyel elsősorban a jelenleg csupán készpénzt elfogadó kiskereskedőket kívánják meggyőzni a bankkártya elfogadás bevezetéséről.

2005-ben a MasterCard megerősítette piacvezető pozícióját Magyarországon: a forgalomban lévő bankkártyák 65,23 százaléka, összesen 4.815.000 plasztik volt a MasterCard Europe kártyatársaság valamelyik terméke, mely 2004-hez képest 17 százalékos növekedést jelent. Továbbra is MasterCard termékekkel lehet a legtöbb helyen fizetni Magyarországon: összesen 19.941 kereskedő pénztáránál – derül a Magyar Nemzeti Bank által készített tanulmányból1, mely a hazai fizetési üzletágat elemzi a 2005-ös évben.

A tanulmány továbbá kiemeli, hogy a pénztári elfogadó helyek számát tekintve Magyarország jelentős lemaradásban van régiós versenytársaihoz képest. Az egy főre jutó POS terminálok száma Lengyelországban, Csehországban és Szlovákiában is magasabb mint Magyarországon, jóllehet hazánkban 2005-ben 13 százalékkal nőtt a kibocsátott bankkártyák száma, a bankkártyás vásárlások összértéke pedig 32 százalékkal volt magasabb.

„A kártyaszám és költési adatok látványos növekedése miatt a MasterCard szeretné elősegíteni az elfogadóhelyek számának növelését is, hiszen az üzletág dinamikus fejlődését csak akkor lehet megőrizni, ha az elfogadóhelyek hálózatának fejlődése lépést tart a bankkártyákkal lebonyolított forgalom növekedésével. Ezért a bankokkal együttműködve olyan kampányt indítunk el, melynek célja, hogy minél több kereskedő tegye le voksát a kártyaelfogadó terminál üzemeltetése mellett” – mondta el Gauder Milán, a MasterCard Europe Ügyfélkapcsolati Vezetője.

A kampány direkt marketing eszközökkel és személyes megkeresés segítségével kívánja tájékoztatni a kereskedőket a bankkártya elfogadás előnyeiről. A MasterCard és a résztvevő hat – POS terminálokat telepítő – bank a 2006-os év során többször is értékeli majd tevékenységük eredményességét és ehhez mért intenzitással folytatják a kampányt az év végéig.


1A fizetési kártya üzletág Magyarországon, 2005. év A tanulmányt készítette az MNB Pénzforgalmi emisszió-szabályozási és szervezési főosztálya.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés