Nézzünk szembe azzal, hogy a mobiltelefonok sokba kerülnek a vállalatoknak. Részben azért, mert a hívások egyre drágábbak. Ez nem probléma akkor, ha az alkalmazottak irodán kívül dolgoznak – elérhetőségük előnyei ellensúlyozzák a többletköltséget. De az alkalmazottak egyre gyakrabban elsősorban mobiltelefonjukat használják hívások indítására és fogadására, akkor is, ha az irodában vannak, ahol olcsóbb lehetőség is elérhető lenne. Értékelik azt a kényelmet, hogy bárhol tudnak hívást fogadni, és egyszerűen hívhatnak olyan embereket, akiknek a száma be van táplálva a telefonjukba. Sajnos ennek a kényelemnek költségei vannak. Egy nemrég készített felmérés során a megkérdezett szervezetek több mint fele a mobiltelefon hívások költségének növekedésére számít 2004 és 2007 között, néhányan akár 25%-osra.
Szintén költségekkel jár a mobiltelefon „flotta” irányítása. Míg a cégek központilag kezelik a vezetékes telefon ellátást, a mobilszolgáltatásokat helyben szerzik be. Ezáltal csökken a lehetőség, hogy a cég a vásárlóerejével a lehető legjobb megállapodást érje el, és ez azt eredményezheti, hogy egy mobilfelhasználó költsége háromszorosa lehet egy vonalas telefont használóénak.
Nem csoda tehát, hogy a mobiltelefonálás költsége egyre nagyobb gond a szervezeteknek. De mi a megoldás? A legjobb azonnali megoldás a mobilhasználat hatékonyabb irányítása, esetleg a feladat kiszervezése egy menedzselt szolgáltatásokat nyújtó cégnek, ami világszerte kielégítheti a szervezet igényeit.
Hosszú távon azonban a technológiai újdonságok, mint például a VoIP (Voice over Internet Protocol) és a vezetékes-mobil konvergencia lesznek a legjobb ajánlatok.