Connect with us

technokrata

Negyedik <19 Szabadfogású Számítógép verseny

Dotkom

Negyedik <19 Szabadfogású Számítógép verseny

A verseny támogatóinak köszönhetően a versenyzők értékes díjakat nyerhetnek.

A C3 Kulturális és Kommunikációs Központ idén szeptemberben, már negyedik alkalommal hirdeti meg az országos <19 Szabadfogású Számítógép versenyt a 19. életévüket be nem töltött fiatalok számára. A verseny keretében lehetőség nyílik az ifjúság számára számítógépes tudásuk és kreativitásuk megmérettetésére, amelyért értékes díjakat nyerhetnek. A művek beküldésének határideje 2006. október 16. 24.00 óra. A ma már hagyománynak számító <19 Szabadfogású Számítógép versenyt idén is szeptemberben hirdeti meg a C3 Kulturális és Kommunikációs Központ. A versenyben a 19 évesnél fiatalabb generáció vehet részt – alsó korhatár nélkül – egyénileg, vagy akár csapatban. A verseny célja, hogy új szellemű, az iskolai keretektől független, alkotó számítógép használatra ösztönözze a fiatal korosztályt, valamint nyilvános bemutatkozási alkalmat teremtsen számukra. A <19 Szabadfogású Számítógép versenyen bármilyen alkotással indulni lehet, legyen szó számítógépes rajzról, animációról, zenéről, játékról, honlapról, portálról, kiegészítő alkalmazásról, mobilkommunikációs fejlesztésről, robotról, vagy saját készítésű szoftverről illetve hardverről, a műnek csak a pályázó képzelőereje szabhat határt. Olyan alkotások beérkezését várják a rendezők a számítástechnika különböző területeiről, amelyek szokatlan ötleteket, egyéni elgondolásokat, különleges megoldásokat rejtenek.
Azon pályázatokat díjazza az informatikai szakemberekből, művészekből, pedagógusokból álló zsűri, amelyekben a fiatalok megszerzett tudásukat újító, alkotó módon tudták hasznosítani szokatlan, igazán egyedi megoldások alkalmazásával. A pályaműveket korosztályonként is értékeli a zsűri.

A verseny díjazott műveit az érdeklődök 2006. december 2-10 között a Jövő Házában egy nagyszabású kiállítás keretében tekinthetik meg.

Az elmúlt három évben közel 2000 versenyző 1400 pályázattal nevezett erre az egyedülálló versenyre, a tavalyi évben pedig mintegy 420 pályamű érkezett. A versenyzők nagy része valamelyik vidéki településről küldte be művét, de a magyar nevezők mellett érkeztek munkák Romániából, Szlovákiából és Szerbia-Montenegróból is. A versenyen bebizonyosodott, hogy a diákok tudása és kreativitása rendkívüli számítástechnikai eredményekre képes, amely ráadásul a humort sem nélkülözi.

A 2005-ben megrendezett verseny díjnyertes munkái között rendkívül szellemes logikai játékot, táncoló robotot, videoparódiát és videoanimációt találhatunk, a legfiatalabb díjazott pedig egy 10 éves kisfiú volt, aki blogjáért kapott különdíjat, amelyet saját és kishúga rajzaival rendszeresen frissített.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés