2004-ben a PC-vel rendelkező háztartások közel kétharmada (kicsivel több mint 800 ezer otthon) rendelkezett nyomtatóval. Ez az eszköz volt a legelterjedtebb a perifériák – mint például lapolvasó, USB pen-drive, speciális játékvezérlők és videokártyák, faxok stb. – közül. 2005-ben, a számítógéppel rendelkező mintegy 1,4 millió magyarországi háztartás körében továbbra is a nyomtató maradt a leggyakoribb periféria, amiből tavaly közel 900 ezer otthonban, az érintettek 62 százalékánál üzemelt legalább egy. A penetrációs adatokat összevetve megállapítható, hogy az elterjedtségi mutató nem emelkedett számottevő mértékben 2004 és 2005 alatt; valamelyest nőtt viszont az egy háztartásra jutó darabszám.
A Magyar Infokommunikációs Jelentés idei lakossági felmérésének eredményei szerint a közel 1,6 millió, személyi számítógéppel rendelkező hazai háztartás közül mintegy 919 ezernél található – legalább egy darab – nyomtató is. A friss számokat a kutatás előző évi adataival összevetve látható, hogy a vizsgált periódusban a printerek elterjedtségének változása elmarad a számítógép-penetráció növekedésének mértékétől, és az állomány növekedésének abszolút értéke is kisebb, mint az egy évvel korábbi időszakban – mutatnak rá a Jelentésben a BellResearch kutatói.
Az otthon használt nyomtatók túlnyomó többsége (84 százaléka) tintasugaras technológiát alkalmaz, az arány a fotónyomtatók egyre növekvő népszerűségével várhatóan tovább emelkedik. Ezzel párhuzamosan a fekete-fehér technológia is háttérbe szorul, az üzemben lévő eszközök közel 80 százaléka színes képeket is nyomtat. 2004-ben az otthoni készülékek piacát szintén a tintasugaras technológia uralta, a használatban lévő printerek 82 százaléka tartozott ebbe a körbe, míg a lézernyomtatók 10, a mátrixnyomtatók aránya 5 százalék volt két éve. Ekkor a készülékek több mint kétharmada volt színes, míg 2005-ben a berendezések 75 százaléka tartozott ebbe a körbe.
A beszerzési források között továbbra is a számítástechnikai szaküzletek a legnépszerűbbek, a háztartások minden második nyomtatót itt vásároltak. Ugyanakkor a bevásárlóközpontok és a hipermarketek az egy évvel korábbihoz hasonló tendenciát követve folyamatosan törnek előre, a tavalyi részesedésük 2006-ra 5 százalékkal növekedett.