Magyarországon a társas vállalkozások több mint nettó 20 milliárd forintot fordítanak havonta távközlési szolgáltatásokra: Internet-hozzáférésre, vezetékes és mobiltelefóniára, illetve adatátviteli szolgáltatásokra – olvashatjuk a Magyar Infokommunikációs Jelentés legfrissebb elemzésében. Mint kiderült, a hangcélú szolgáltatások rovására növekszik a cégek adatátviteli kiadásainak aránya a távközlési büdzsében, átstrukturálódnak az üzleti telekommunikációs költések. A BellResearch elemzői szerint az üzleti piacon a telekommunikációra allokált források egyötöde már adatjellegű szolgáltatásokhoz (Internet-hozzáférés, adatátvitel és egyéb üzleti kommunikáció) kapcsolódik.
Egy hazai társas vállalkozás évente átlagosan mintegy 1 millió forintot költ adat- és hangcélú távközlési szolgáltatásokra – nem számolva a beruházás jellegű kiadásokat, mint például a telefonrendszerek kiépítésének erőforrásigényét vagy az egyéb távközlési hardver- és szoftvereszközök bekerülési költségeit.
A heterogén vállalati struktúrának köszönhetően a különbségek jelentősek: míg egy nagyvállalat éves szinten közel 50 millió forintot, addig egy mikrovállalat alig félmillió forintot fordít telekommunikációs szolgáltatásokra. A mikro- és kisvállalatok esetében még inkább árnyalja a képet, hogy a szervezetek soho jellege miatt sok esetben mosódik össze a cég üzletmenetével összefüggő és a privát használat.