A Magyar Infokommunikációs Jelentés adatai szerint az elmúlt év folyamán a vezetékestelefon-előfizetések (azaz a hagyományos vezetékes és a kábeltelefon-előfizetések együttesen) elterjedtsége a háztartások körében nem változott jelentős mértékben: a BellResearch kutatói 2006-ban is az előző év 65 százalékos penetrációs szintjével megegyező értéket mértek. A Jelentés eredményei alapján úgy tűnik, hogy a lakosság körében lelassult a vezetékestelefon-előfizetések számának csökkenése.
A vezetékes előfizetés léte jellemzően nem kizárólagos: mobilkommunikációs csatornát és vezetékes telefont a hazai háztartások több mint fele használ párhuzamosan. A kizárólag mobiltelefonnal, illetve a csak vezetékes telefonnal rendelkező háztartások száma egyaránt kis mértékben csökkent a tavalyi évhez képest, míg a mindkettővel vagy egyikkel sem ellátott otthonok köre szinte ugyanilyen mértékben bővült.
Költségcsökkentő alternatíva
A hazai háztartások túlnyomó többsége továbbra is kizárólag a hagyományos vezetékes szolgáltatójától vesz igénybe vezetékes szolgáltatást, ugyanakkor jelenleg már a vezetékes telefonnal rendelkezők egynegyedét közelíti azok száma, akik költségcsökkentés céljából “alternatív” vezetékestelefon-szolgáltatást is használnak.