A több mint két évvel ezelőtt magánszemélyek által létrehozott AuDaCon személyautók és haszonjárművek optimális üzemeltetését, szervizelését segítő műszaki adatbázisrendszert működtet, és ezeket díjazás ellenében – off- és/vagy online módon – a felhasználók rendelkezésére bocsátja. A cég egyrészt összegyűjti, illetve rendszerezi az autógyártók műszaki-technikai adatait, másrészt a felhasználóktól kapott adatbázisokat csoportosítja, és ezekből a kívánt adatokat értékesíti. Ezek alapján például a flottaüzemeltetők összevethetik egy-egy autómárka, illetve annak modellje időszakos kiadásait, amelyek a javítások gyakoriságát, a főbb alkatrészcserék mennyiségét éppúgy tartalmazhatják, mint a szervizek számára az aktuális beállítási vagy szerelési információkat – foglalta össze a NAPI Lendületnek Arthur Selescu, a magyarországi AuDaCon ügyvezető igazgatója.
Az Európában az itthonival együtt jelenleg összesen kilenc leányvállalatot működtető cégcsoport az adatszolgáltatási tevékenységből tavaly összesen mintegy 2,9 millió euró árbevételt ért el, idén pedig – az újabb érdekeltségeket is beleszámítva – ötmillió euró elérése a cél. Ebben az évben várhatóan Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban is létrehoznak AuDaCon-érdekeltségeket – mondta kérdésünkre Ralf Mühlbichler, a cégcsoport marketingigazgatója, aki még hozzátette: a magyarországi leányvállalattól – amely az itthoni ügyfélhálózat kialakítása mellett a romániai piacon is képviseli az anyacéget – az alapítók két éven belül nullaszaldós eredményt várnak.