Az Eurofoam Hungary Kft. a 90-es évek első harmadában fogott bele informatikai rendszerének fejlesztésébe. A rendszer egy részét egyedi szoftverként vásárolták, más részét saját maguk fejlesztették. Az egyes funkciókat (például könyvelés, számlázás, bér-munkaügy) lefedő programok egymástól függetlenül működtek. Az értékesítési és ebből következően a termelési volumen növekedésével azonban hamar megjelent az igény a modulok integrálására, hiszen az alkalmazások közötti manuális adatátvitel tarthatatlanná vált. Az Eurofoam tulajdonosa ezért úgy döntött, hogy a teljes céget lefedő rendszert alakít ki.
A magyar vállalat 2002-ben kezdte el vizsgálni egy standard integrált vállalatirányítási rendszer bevezetésének lehetőségét és feltételeit. Az előzetes tájékozódást követően az SAP-val, a szintén német ABAS rendszerrel, valamint az IFS-sel kezdte meg az ismerkedést a cég. A döntésnél a fő szempontok az erős termelésirányítási funkcionalitás, valamint a nemzetközi és helyi stabilitás voltak. „Olyan szoftvert próbáltunk meg kiválasztani, mely árban és szolgáltatásban is megfelel, ugyanakkor vélhetően számítani lehet a szállítóra hosszabb távon is” – fogalmazott Székely Zoltán, a Kft. informatikusa. Az Eurofoam különösen nagy hangsúlyt fektetett a rendszerbevezetés utáni terméktámogatás feltételeire. Végül a cég az IFS Applications integrált vállalatirányítási rendszert választotta, és az IFS Hungary Kft-t bízta meg annak bevezetésével.
Az IFS Applications integrált vállalatirányítási rendszer bevezetéséhez az IFS saját módszertanát alkalmazta a bevezető csapat. A bevezetés alapos felméréssel kezdődött, melynek során az Eurofoam előzetesen kiválasztott szakemberei, az úgynevezett kulcsfelhasználók átadták az IFS üzleti tanácsadóinak a cég működésére, jövőbeni céljaira vonatkozó ismereteket. „Nagyon speciális terméket gyártunk, speciális munkafolyamattal, elismerésem az IFS szakembereinek, hogy milyen gyorsan megértették a nálunk zajló folyamatokat” – mondta a szakember. A 2005 januárjában indult bevezetést követően az IFS Applications rendszer őszre már élesben üzemelt. A 40 felhasználós rendszer segítségével készült az év végi zárás és a kötelező adatszolgáltatások is. A rendszerbevezetés tanulságait boncolgatva Székely többek között a kulcsfelhasználók körültekintő kiválasztását, valamint a határidők és mérföldkövek megfelelő, reális megválasztását említi a bevezetés sikere szempontjából döntő tényezőknek. „A felső vezetés pozitívan állt a rendszerbevezetéshez, megfelelő prioritással kezelték azt. Maga az ügyvezető igazgató is aktívan részt vett a munkában” – emelte ki az informatikus a vezetői elkötelezettség fontosságát.
Az apró finomhangolások elvégzése, valamint az információkinyerés hatékonyságának növelése mellett újabb modulok, ezzel együtt újabb funkciók bevezetését is tervezi a cég. Az IFS/Dokumentumkezelés modul használatba vétele, webes felület telepítése, bér-munkaügyi rendszer, beléptető rendszer, vonalkódos, rádiófrekvenciás azonosítás bevezetése szerepel a középtávú tervek között.
CéginfóA 230 főt foglalkoztató Eurofoam Hungary Kft. a poliuretán habokat termelő Eurofoam Holding magyarországi tagja. A Holding Európában több mint 30 üzemben gyártja és konfekcionálja a poliuretán habszivacsot. A cégcsoport Magyarországon két üzemmel rendelkezik: a központ a Miskolc melletti Sajóbábonyban található. Feldolgozó üzemeiben – Sajóbábonyban, Székesfehérváron, Lvovban és Belgrádban – különféle feldolgozó eljárásokkal teszik könnyen beépíthetővé a habokat. Termékeiket a bútoriparban, a textiliparban, az építőiparban, a csomagolástechnikában, az egészségügyben, háztartásokban, a járműiparban, sportszerekhez, szűrésre, tömítésre, valamint zajcsökkentésre is alkalmazzák.