Az egyik legismertebb hazai gyümölcslémárka, a Hey-Ho gyártója SAP integrált vállalatirányítási rendszert használ a vállalat működésének megszervezésére. A rendszert az SAP egyik legnagyobb hazai partnere, a HostLogic Kft. vezette be. Az informatikai cég saját fejlesztésű SAP-változata nem csak gyorsabbá, hatékonyabbá tette az eddigi munkát, de pontosságával és folyamatszemléletével olyan lehetőségeket is megnyitott a Hey-Ho gyártója előtt, amelyekre a korábbi rendszerek használata mellett gondolni sem lehetett.
A vállalat folyamatosan növekvő mérete, az éles piaci verseny, valamint az egyre igényesebb minőségi és folyamatszervezési elvárások miatt az ELMA kinőtte két korábbi informatikai rendszerét, illetve azok már nem voltak képesek megfelelő hatékonysággal támogatni a vállalat fejlődését. A társaság ezért hosszas mérlegelés után az SAP vállalatirányítási rendszerének igénybevételéről határozott. A kiválasztott beszállító a HostLogic Kft. lett, amely az SAP All-in-One rendszeren alapuló, általa kifejlesztett Smart Enterprise megoldást vezette be.
A bevezetés során az egyik legnagyobb kihívást az okozta, hogy a korábbi kereskedelmi kontrollingra létrehozott szoftver más feladatstruktúrára, az SAP-tól valamelyest eltérő gondolkodásra, algoritmusra épült. A több konzultációs napot igénybe vevő egyeztetés során azonban sikerült az ELMA Zrt. által elvárt feladatokra felkészíteni a rendszert. Ráadásul a korábbi megoldással szemben az SAP-ban az adatfrissítés bizonylatkészítéskor azonnal megtörténik, így a kereskedelemnek mindig naprakész, pontos információk állnak rendelkezésére. A másik nagy munkát a pénzügyi rendszer feladatainak SAP-ban való megjelenítése jelentette, hiszen azok felépítése, adatminősége is eltért, ám a siker végül maradéktalan lett.
A bevezetés óta már világosan látszanak a rendszer előnyei: a legfontosabbnak azt tekinti a cégvezetés, hogy a rendszer használata révén az alkalmazottak munkája fegyelmezettebb és szervezettebb lett, a vállalat irányítását végző vezetők munkájának hatékonyságát, gyorsaságát komoly mértékben támogatja. Sok manuális munkafolyamatot kivált a rendszer, a termelés tervezésének folyamata a beszerzéstől a raktározáson át egészen az értékesítésig gördülékenyebbé vált.
Az SAP alkalmazása tehát nem csak gyorsabbá, hatékonyabbá tette az eddigi munkát, de éppen pontosságával, tervezésben nyújtott segítségével és folyamatszemléletével olyan lehetőségeket is megnyitott a Hey-Ho gyártója előtt, melyekre a korábbi rendszerek használata mellett gondolni sem lehetett.
CéginfóAz 1992-ben alapított Hey-Ho gyümölcsleveket gyártó Első Magyar Gyümölcsfeldolgozó és Gyümölcslégyártó Zrt. (ELMA) új tulajdonosai a korábbi Hosszúhegyi Mezőgazdasági Kombinát infrastruktúráját felhasználva láttak hozzá a vállalat újraszervezéséhez. A tartósítószerek nélkül készült gyümölcslevek hazai gyártójaként folyamatosan bővítették termékpalettájukat, közben pedig fokozottan ügyeltek a minőségre is. A minőség biztosítása érdekében, valamint a termékek színvonalának folyamatos fejlesztéséért 2001 szeptemberétől bevezették az új, továbbfejlesztett ISO 9001:2000 minőségirányítási rendszert az 1996 óta használt ISO9002:1994 szabvány után. Az éves 120 millió liter gyümölcslé gyártókapacitásával rendelkező üzemükben mikrobiológiai vizsgálatokat is folytatnak. Az öt nagy szereplő által dominált piacon az AC Nielsen kutató szerint ma az Elma 11 százalékos részesedéssel bír. Évente több mint 30 millió liter Hey-Ho gyümölcslevet értékesítenek belföldön. A cég megalapítása óta jelentős az exportforgalom is. A töltőgépsorokon közel 60 millió doboz készül évente.