Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) mint szabályozó hatóság elsődleges feladata a hírközléspiaci verseny feltételeinek megteremtése, a választék növelése, és ez által az árak csökkentése. Mindemellett nagyon fontos a fogyasztók pártatlan, hiteles tájékoztatása is – mondta Pataki Dániel, az NHH elnöke. A hatóság felismerte, hogy a saját eszközeivel közre kell működnie a fogyasztók tájékoztatásában, a tudatos fogyasztói magatartás kialakításában, mivel a sok szolgáltatás és a sok marketingajánlat között nagyon nehéz választani pusztán a szolgáltatóktól kapott információk alapján – tette hozzá. Az NHH 2005 őszén éppen ezért indította el TANTUSZ portálját, melyet azóta több mint 3 millió érdeklődő keresett fel. A TANTUSZ oldalain a vezetékes- és mobiltelefon-, valamint a széles sávú internet- és a kábeltelevíziós szolgáltatások árairól és elérhetőségeiről tájékozódhatnak a hazai hírközlési szolgáltatások iránt érdeklődő fogyasztók. Mostantól a szolgáltatások minőségét bemutató adatok közzétételével az NHH további segítséget nyújt azoknak, akik tudatos döntéseket akarnak hozni.
Az elektronikus hírközlési szolgáltatóknak az általános szerződési feltételekben minőségi követelmények teljesítését kell vállalniuk. A vállalások teljesülését a szolgáltatóknak folyamatosan mérniük kell, és a minden év januárjában nyilatkozniuk kell arról, hogy az eredmények mennyiben feleltek meg a vállalásoknak. Az ezekben a nyilatkozatokban szereplő adatokat tette most közzé, könnyen átlátható, érthető formában az NHH. A vonatkozó kormányrendelet szerint a szolgáltatóknak a saját jelentéseiket közzé kell tenniük a cég honlapján és ügyfélszolgálatán.