Connect with us

technokrata

Miért kell védeni az IP-telefonokat?

Dotkom

Miért kell védeni az IP-telefonokat?

Ugyanúgy, mint az informatikai rendszert.

A világ az egységes kommunikációs megoldások felé, azaz a különböző fajta kommunikációs módok és csatornák (telefon, e-mail- és hangüzenet, SMS, hangposta stb.) egy rendszerben történő kezelése felé halad. Magyarországon a nagyvállalatok többségnél évek óta jelen van az IP-telefónia, és gyorsan terjed a középvállalati körben is. Az IP-alapú telefonrendszerek alkalmazásakor azonban sokan az előnyök mellett nem számolnak a kockázatokkal – állítja a Telindus szakértője. Tapasztalataik szerint a beruházás tervezésekor se szerepel kiemelt szempontként a biztonság, és később, az üzemeltetés során is inkább a működés folyamatosságára helyezik a hangsúlyt. Ennek az oka kézenfekvő: sok szakemberben se tudatosult az informatika és telekommunikáció konvergenciája, hogy a rendszerek átjárhatók, és így a telefonhálózatra is hasonló a veszélyek leselkednek, mint az informatikai rendszerre.

Az alkalmazandó biztonság természetesen a védendő adatok, információk, alkalmazások jellegétől függ, más az igény egy banknál, és egy gyártóvállalatnál. Ugyanakkora biztonsággal nem elegendő egyszer foglalkozni, folyamatos figyelmet és törődést igényel a szinten tartás is. A Telindus a meglevő rendszerek biztonsági vizsgálata során gyakran tapasz-talja, hogy a rendszerek a gyártó által ajánlott legelemibb konfigurációs beállításoknak sem felelnek meg, nem is beszélve a többféle eszköz, gyártó, és technológia együttműködéséből adódó szükséges korrekciókra, illetve az utólagos bővítés, módosítás hatásairól.

A TeleGuard szolgáltatáscsomag az IP-telefónia megvalósításának és üzemeltetésének minden pontját támogatja:
Voice Audit: a meglévő rendszer állapotának és sérülékenységének mindenre kiterjedő vizsgálata, biztonsági és üzemeltetési szempontok ?gyelembevételével
Biztonságos IT-telefonrendszer tervezése: Az üzleti igényeknek és folyamatoknak megfelelő rendszer kialakítása, különböző alterna-tív megoldások, gyártók és kockázatok figyelembevételével, az üzemeltetés belső folyamatainak kialakításával
IT-telefonrendszer korszerűsítése: Meglévő rendszerek felülvizs-gálata üzemeltetési és biztonsági szempontból, a korszerű ajánlások és megoldások megismertetése, szükség esetén upgrade végrehajtása
Kézben tartott IP-telefon rendszer: A teljes infrastruktúra fel-ügyeletét jelenti, az IP-eszközöktől a hívás- és üzenetvezérlő elemeken át az alkalmazásokig. Ennek során a hatékonyság, az egyszerűsítés és az automatizáltság a rendszer legfőbb jellemzője.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés