A mobilinternetezők pontos száma a hatóság előtt sem ismert; 2007 közepén 142 ezer HSDPA-ügyfél volt.
A három mobilcég között beálltak az arányok: a teljes ügyfélszám alapján a T-Mobile súlya 44, a Pannoné 35,11, a Vodafoné pedig 20,89 százalék volt az elmúlt év decemberében. Az NHH bízik abban, hogy a magyar piacon anélkül is meg tud jelenni egy virtuális mobilszolgáltató, hogy ezt a hatóság kikényszerítené – mondta Pataki. A mobiltelefóniánál is jobban, 33 százalékkal nőtt a szélessávú vezetékesinternet-előfizetések száma, elérve az 1,325 milliót, a vezeték nélküliekkel együtt pedig 60-70 százalékkal gyarapodott a szélessávúinternet-ügyfelek köre. Az utóbbi időben a szélessávú piacon folyamatosan emelkedett a kábel aránya az adsl-hez képest, miközben egyre nőtt a letöltési sebesség.
Eközben a távközlési fogyasztói árindex fokozatosan mérséklődött. A szabályozásnak is köszönhetően a vezetékes hangpiacon az árak hat év alatt nominálisan 10 százalékkal mérséklődtek, 2002 vége és 2008 eleje között a vezetékes végződtetési díjak 75 százalékkal, a mobiloké pedig 47 százalékkal mérséklődött – mondta Nyevrikel Emília, az NHH tanácsának tagja. Pataki szerint idén az első félévben nemzetközi szinten is a mobil végződtetési díjak harmonizált alkalmazásának kialakítása és az adatroaming szabályozása lehet a kulcstéma.
Bár a hatóságnak csak 2008 végéig kell kiírnia a digitális földfelszíni műsorszórásra vonatkozó pályázatot, az NHH pénteken az illetékes országgyűlési bizottságnak átadja az ezzel kapcsolatos anyagot, s kész arra, hogy akár már március végén kiírja a tendert, bár a döntés a bizottság hatáskörébe tartozik – mondta Rozgonyi Krisztina, az NHH tanácsának alelnöke.
A hatóság tavaly 60 millió forint bírságot szabott ki a 2006-os százmillió után, néhány esetben még folytatódik az utóvizsgálat. A legnagyobb, 40 millió forintos bírsággal a UPC Magyarország Kft.-t sújtották, mivel 2007 májusában a társaság internet- és VoIP-telefonszolgáltatása úgy szűnt meg Budaörsön, valamint Budapest XI. kerületének egy részén, hogy az érintett mintegy 2000 előfizetőt előzetesen nem értesítették. Az NHH idén folytatja a piacfelügyeleti vizsgálatokat, ennek keretében a hűségszerződéseket, az internetes garantált le- és feltöltési sebességeket, valamint a posta ajánlott küldemények kézbesítésével kapcsolatos gyakorlatát is górcső alá veszi.