Az álláskeresők jellemzően lakóhelyük környékén keresnek munkát, így már az internetes böngészés során is leginkább terület alapján szűkítik az ajánlatokat. Az állás kategóriája és a fizetés csak a második, illetve harmadik helyre szorul – derült ki a KutatóCentrum és a Jobinfo közös, ám nem reprezentatív kutatásából, amelyben az álláskereső weboldalak ismertségét, az internetes álláskeresési szokásokat és az azokkal kapcsolatos attitűdöket vizsgálták. A 27 000 főt online kérdező vizsgálat szerint az álláskeresők nemcsak a szűkítés során, hanem az állásajánlat elbírálásakor is fő szempontként veszik figyelembe a munkavégzés pontos helyét. Jellemzően a nők és az alacsonyabb beosztásúak kevésbé mobilak: a nők 80 százaléka és az alkalmazotti pozíciót megpályázók 78 százaléka nevezte nagyon fontosnak a munkavégzés helyét, míg a férfiak 70, a felső vezetők 66 százaléka nyilatkozott ugyanígy. Óriási problémát okoz Magyarországon a mobilitás hiánya – kommentálta országos adatok alapján a kutatás eredményeit Szabóné Bikki Ágnes, az Észak-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ foglalkoztatási tanácsadója. A beosztottak nehezebben találnak megfelelő pozíciót: 27 százalékuknak sikerült csupán egy hónapon belül elhelyezkedni, míg a felső vezetők 33, a cégvezetők 37 százalékának. Az alkalmi vagy kisegítő munkát keresőknél ugyanez az arány 31 százalék volt – ismertette az átlagos elhelyezkedési idő trendjeit Kristók Balázs, a Hírek Média Jobinfo.hu üzletágának vezetője. A kutatás során a megkérdezettek 17 százalékának fél évnél is több időt vett igénybe az álláskeresés. A válaszadók 37 százaléka alkalmanként több mint fél órát tölt álláskereséssel, 38 százalékuk pedig több mint tíz ajánlatot olvas el. Azok, akik jellemzően interneten keresztül keresnek állást, a világháló mellett más csatornákat is igénybe vesznek: több mint 58 százalékuk napilapokban vagy apróhirdetési újságokban is keres, míg több mint egyharmaduk közvetítő, illetve fejvadász cégek segítségét kéri. Ez utóbbi leginkább a közép- és felső vezetői pozícióra jelentkezők körében népszerű.