Az előfizetők – tájékoztatott az OFE – híváslistákkal tudják bizonyítani igazukat, ugyanakkor a szolgáltatók részletes számlái nem tartalmaznak értékelhető magyarázatot a magas számlákra. A fogyasztóvédők kérésére mindhárom mobilszolgáltató csak a számlázási rendszere intaktságát (harmadik, független fél által hitelesített voltát) bizonygatja. Hasonló problémák az úgynevezett betárcsázó kapcsolatok idején voltak, amelyekről kiderült: a gondokat – kifejlesztőiknek jókora hasznot hozó – kémvírusok okozták. Az OFE most kéri a szolgáltatókat, hogy lelkiismeretesen vizsgálják meg az okokat és találják meg a védekezést a jelenség ellen. Felhívták a mobilinternetes ügyfelek figyelmét is, hogy rendszeresen kontrollálják a szolgáltatók weboldalain megtalálható forgalomszámlálókat, és jelezzék, ha a normálistól eltérő forgalmat észlelnek.