Connect with us

technokrata

Felvásárlási célponttá válhat a Sony

Dotkom

Felvásárlási célponttá válhat a Sony

Szakértők szerint felvásárlási célponttá válhat a Sony Corporation, ha kudarcba fulladnak a múlt hét végén ismertetett fejlesztési tervei.

A japán társaság 2011-ig 1800 milliárd jent (16,8 milliárd dollár) kíván fordítani üzletágai fejlesztésére: egyebek között termékei 90 százalékát képessé kívánja tenni valamilyen internetes szolgáltatás – zene- és videofilm-letöltés, videojátékok megosztása – igénybevételére, emellett a költségek csökkentésével törekszik nyereségessé tenni az lcd-tévék gyártását. A vállalat az időszak végére első szeretne lenni a lapos tévék gyártása terén, és megduplázná a nagy feltörekvő országokban – Brazíliában, Oroszországban, Indiában és Kínában – elért árbevételét.

A részvényeseket azonban nem nyugtatták meg a tervek – pénteken több mint négy százalékot estek a Sony részvényei -, miután nem tartalmazza olyan termékek fejlesztését, amilyenekkel a konkurensek nem rendelkeznek, s ezért elsöprő sikert arathatnának a vásárlók körében. A vállalat, amely megalkotta a walkmant, messze lemaradt az Apple mögött a hordozható internetes zenelejátszók értékesítésében, és a PlayStation 3 játékkonzol sem tudta megismételni elődei sikerét – versenytársa, a Nintendo Wii videojáték-konzolja kelendőbbnek bizonyult. A játékkonzolok és a lapos tévék gyártásának veszteségei tavaly elnyelték a digitális kamerák eladásával elért nyereséget. Kifogásolják a szakértők azt is, hogy a Sony csak azt vállalta, hogy a jelenlegi 5,8 százalékról tízre emeli a tőkearányos megtérülést (ROE). Ez nem elég ütős összevetve azzal, hogy például a Samsung Electronics 14, a Philips Electronics pedig 23 százalékos ROE-val rendelkezik. Egyesek szerint a tízszázalékos cél olyan belső válságra utal, aminek a vége a Sony felvásárlása lehet.16,8 milliárd dollárt fordítanak fejlesztésre



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés