Connect with us

technokrata

Adatvesztés: bort isznak és vizet prédikálnak?

Dotkom

Adatvesztés: bort isznak és vizet prédikálnak?

Van mit javítani a mobil eszközökön tárolt adatok biztonságán.

Az EMEA régiós vállalatok tisztában vannak azzal, hogy a létfontosságú és titkos adatok elvesztésének kockázata valós veszélyt jelent. Öt cég közül négy fontosnak vagy nagyon fontosnak tartja a vállalat gazdasági sikere szempontjából a szellemi tulajdont. Ugyanakkor hatalmas szakadék tátong a cégek saját maguk számára felállított adatvédelmi normái és a valóság között. Ez különösen a mobil eszközök esetében van így. Erre mutatott rá a Symantec Európára kiterjedő, az adatvesztés megelőzésével foglalkozó tanulmánya, amelynek elkészítéséhez az autóipartól az üzleti tanácsadókig több mint 1500 különböző méretű céget kérdeztek meg.

Bár a felmérésben részt vett európai vállalkozások többségének (72 százalék) van adatvesztés elleni stratégiája, közel ötven százalékuk nem látja szükségét annak, hogy a mobil eszközökön tárolt adatok elvesztését megakadályozó intézkedéseket tegyen.
A Bell Research által megkérdezett magyarok kevesebb mint felének (46,4%) van IT-biztonsági stratégája, kockázatelemzéssel is csak 30,9% készül arra, hogy gond esetén biztosítsa az üzletmenet folytonosságát. Emellett ezen cégek 43 százalékánál az alkalmazottaknak minden korlátozás nélkül megengedett a hordozható tárolók használata, annak ellenére, hogy a sajtó tele van az adatvesztési botrányok híreivel.

A felmérés rámutatott, hogy az EMEA régió cégei félnek az ipari kémkedéstől. A megkérdezettek 32 százaléka nagynak, vagy igen nagynak látja a cége elleni ipari kémkedés veszélyét, és majdnem negyven százalékuknak van az ilyen támadások visszaverésére szolgáló stratégiája. A felmérésben részt vevő magyar vállalatoknak ugyanakkor kevesebb mint a fele (46,2%) alkalmaz valamilyen megoldást fájlokhoz való hozzáférés korlátozására, adatszivárgás, adatvesztés megelőzésére. A megkérdezett magyaroknak csupán 5,8 százaléka tervez biztosan a fájlokhoz való hozzáférés korlátozására szolgáló fejlesztést vagy beszerzést az elkövetkező egy évben.

Az ismétlődő, látványos adatlopási és adatvesztési esetek tudatosságra nevelték a vállalatokat: jobban figyelnek a bizalmas információkra. A részt vevő cégek több mint fele fél az adatvesztéstől, több mint egyharmada már legalább egyszer átélt ilyet, majdnem egytizedénél pedig tízezer eurót meghaladó volt a kár.

A nagy kockázatot és a tudatosságot látva nem meglepő, hogy a megkérdezett vállalatok háromnegyedének van az adatvesztés megelőzésére szolgáló stratégiája. Az ilyen stratégia keretében a leggyakrabban a hálózati hozzáférés vezérlését (49%), a titkosítást (33%) és az eszközök vezérlését (28%) használják. Sokkal ritkábban használják az adatvesztést megakadályozó (22%) és a végpontvédelmet vezérlő (20%) megoldásokat.

Tovább

Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés