Ráadásul e szám a gazdasági válság hatására tovább növekedhet. Informatikai támogatás nélkül azonban egy jól működő cafeteriarendszer megvalósítása szinte lehetetlen.
Már egy 40-50 alkalmazottat foglalkoztató vállalat esetében is nehézségekbe ütközhet, hogy minden dolgozó igényeit felmérjék, s ezek alapján személyre szabottan alakítsák ki a juttatási csomagokat. E nélkül azonban a rendszer nem éri el valódi célját. A szoftveres támogatás megoldást jelenthet – állítja Novák Éva, a Nexon cafeteria-szakértője. Nem árt megfontolni, milyen programot válasszon a szervezet az adminisztráció támogatására. “Bár számos ingyenesen elérhető cafeteriaszoftver létezik, ezekkel körültekintően kell eljárni, ugyanis jelentős részük csupán az alapvető adminisztráció elvégzésére képes, emellett használatuk további – például biztonsági – aggályokat is felvet. Pedig a cafeteria elszámolása során esetlegesen bekövetkező egy-egy hiba komoly anyagi és erkölcsi következményekkel járhat a szervezet számára” – figyelmeztet Novák.
A legkorszerűbb programok amellett, hogy naprakészen követik a jogszabályi változásokat, nyilvántartják az egyes tételek megnevezését, nettó, illetve bruttó összegét, a dolgozónak járó éves keretösszeget és a felvett juttatási elemek összértékét is. Ráadásul lehetőséget adnak a béren kívüli juttatások többszintű nyilvántartására, az ellenőrző listák segítségével történő folyamatos figyelésére. Mindezeken túl fontos, hogy a rendszer integrált legyen, azaz a megvásárolt cafeteriaprogram képes legyen átadni az adatokat a humánügyviteli, vállalatirányítási rendszernek is – jelentette ki a Nexon szakértője.