Connect with us

technokrata

A kicsik körében is hódít az internetes játék

Dotkom

A kicsik körében is hódít az internetes játék

Tavaly végezték el először az NRC Piackutató VMR.kids elnevezésű kutatását, amely a gyerekek internetezési és fogyasztási szokásait vizsgálta. A felmérés múlt évi sikerén felbuzdulva idén novemberben ismét lefolytatták az adatfelvételt. A VMR-t kiegészítő VMR.kids kutatással a 15 éven aluli gyerekek honlap-látogatási és internetezési szokásait, valamint az online-reklámokhoz való hozzáállását vizsgálták meg – számolt be a btl.hu.

A 2007-ben végzett kutatás rávilágított, hogy a gyerekek többsége nem szörfözhet szabadon a világhálón, mivel szülei ellenőrzik és korlátozzák internethasználatát. Míg azonban 6 éves korig ötből négy gyerek csak szülői felügyelet mellett internetezhet, addig a 11-14 évesek körében már csupán 44 százalék a korlátozás mellett internetezők aránya, és 79 százalékuk leggyakrabban egyedül ül a gép elé. Emellett a 7-10 évesek 19, a 11-14 évesek 51 százaléka gondolja úgy, hogy szüleinél jobban ért a számítógéphez.

A gyerekek az interneten is keresik a játéklehetőségeket. A 6 éves, illetve ennél fiatalabb internetező gyerekek 80 százaléka játszik, 71 százaléka látogat gyerekeknek szóló oldalakat, 56 százaléka hallgat és néz meséket a világhálón. A 7-10 évesek többsége – 96 százaléka – szintén szokott játszani a neten, 49 százalékuk pedig már e-mailezik is. A 11-14 évesek között az e-mail-használók aránya még magasabb, 81 százalék. A játék az ő esetükben sem maradhat el, 92 százalékuk hódol ennek az internetes tevékenységnek.

Hazánkban elsőként a VMR.kids felmérés foglalkozott a 15 év alatti korosztály vizsgálatával, olyan területről szolgáltatva adatokat a médiatulajdonosoknak és a tartalomszolgáltatóknak, amely korábban ismeretlen szegmens volt a piaci szereplők számára. A kutatás eredményei által nyújtott információk igénybevételével a hirdetéstervezés és a médiumválasztás könnyebbé válik az adott célcsoport eléréséhez. A felmérés kérdőívét a gyerekek szülői felügyelet mellett, többnyire otthonukban töltik ki, így az eredmények az otthoni internetkapcsolattal rendelkező gyermekek internetezési, fogyasztási szokásairól, valamint reklámattitűdjéről adnak felvilágosítást. A 2007. évi kutatást az NRC Piackutató az Egyszervolt.hu gyermek- és családi portállal együttműködve végezte.

A 7-10 évesek többsége – 96 százaléka – szintén szokott játszani a neten, 49 százalékuk pedig már e-mailezik is



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés