Connect with us

technokrata

Nehéz év előtt a svájci luxusóragyártók

Dotkom

Nehéz év előtt a svájci luxusóragyártók

A recesszióbiztosnak tartott svájci luxusórapiacot is elérte a globális válság – állapították meg a résztvevők az üzletág egyik legfontosabb eseményén, a ma véget érő genfi Salon International de la Haute Horlogerie vásáron (SIHH).

A svájci órák exportja számos rekorddöntő év után éves összevetésben 15 százalékkal visszaesett tavaly novemberben, pedig hagyományosan az a legjobb hónap az ágazatban. Az SIHH közleménye szerint minden szegmensben csökkent a kivitel – a leglátványosabban, 30 százalékkal a 435-2600 dollár közti árkategóriában -, s a szakma szereplői arra számítanak, hogy idén a tavalyinál is kisebb lesz a svájci órák exportja (ez teszi ki az összes svájci export mintegy 10 százalékát).

A csak meghívásos alapon elérhető SIHH-ra idén a tavalyi 17 ezer főnél 15 százalékkal kevesebb látogatót vártak a szervezők – főleg az USA-ból és Japánból maradtak el a törzsvendégek -, ebben azonban a januári időpont is közrejátszhatott. (Általában március/áprilisban van a genfi rendezvény, de most problémák voltak a helyszín egyeztetése körül.) A kiállítók zöme nem tartotta meg a máskor a vásár fénypontjainak számító vacsorákat, estélyeket sem – az SIHH szóvivője szerint sokan takarékosságból döntöttek így. Igazi esemény volt viszont a Ralph Lauren Watch and Jewelry Co. bemutatkozása: a Polo Ralph Lauren divatház és a legtöbb svájci luxusóramárkát felölelő Richemont Group vegyesvállalata most Genfben mutatta be első órakollekcióját. Ez az első eset, hogy a Richemont ilyen kapcsolatra lép egy divatcéggel, a Polo Ralph Lauren részéről pedig az első lépés a luxusórák piacán – az időzítés elég bátor, hiszen a legtöbb nagy márka vezetője vagy tulajdonosa a legjobb esetben is igen óvatosan nyilatkozott a Reutersnek. A Girard-Perregaux tulajdonosa, Luigi Macaluso szerint nem lehet megmondani, hogyan alakul 2009, de az év második felében már megindulhat a visszakapaszkodás az USA-ban – ismeretlen világnak tartja az idei évet az Audemars Piguet vezérigazgatója, Philippe Merk is, aki úgy véli: legjobb esetben is csak a 2008-as forgalmat érhetik el. Vannak azonban optimisták is: a csúcskategóriás órákat előállító független svájci Parmigiani vezérigazgatója, Jean-Marc Jacot 15 százalékos forgalombővülést vár 2009-től – tavaly kevesebb mint 5 ezer órát adtak el, 65 ezer svájci frankos átlagáron.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés