Bodor Kornél, a Deloitte telekommunikációs, média és technológia iparági csoportjának vezetője pedig azt emelte ki a társaság mai tájékoztatóján, hogy bár a teljes mobilpiac növekedése lelassul az idén, mintegy 20 százalékos növekedésre azért számítani lehet az okos telefonok piacán Európában, s hasonló trend várható Magyarországon is.
Az okos telefonokat ma jellemzően az előfizetéses, és az üzleti ügyfelek választják. Kigyós Zsuzsa azzal egészítette ki, hogy Magyarországon a telefonkészülékek cseréje lelassul, s már megfigyelhető, hogy megnyílt az olcsó készülékek piaca, tehát a két véglet erősödése várható. Az internet terén egy új üzleti modell látszik kibontakozni, aminek egyik jellemzője, hogy az interneten megjelenő tartalmat, azok elhelyezői finanszírozzák meg, vagyis szponzorként jelennek meg. A másik tendencia, hogy bizonyos – prémium szolgáltatásokért – a felhasználás arányában fizetni kell, de természetesen ez nem vonatkozhat a “normál” tartalmak elérésére – tette hozzá Gruhala Péter, a Deloitte Vezetési tanácsadás üzletágának vezetője. Gruhala Péter azt is elmondta, hogy a mobiltelefon társaságok nem sürgetik az unió mobil végződtetési díjának csökkentési szándékát, s várhatóan azt majd a piac fogja kikényszeríteni, s ha viszont egy cég előbb lép, az jelentős ügyfélgyarapodásra számíthat, míg a kiváró veszíthet közben. A változás nagy vesztesei az olcsó kártyás tarifacsomaggal rendelkezők lehetnek, hisz a végződtetés díj csökkentésével nem nem lesz forrás az olcsóbb kártyás szolgáltatás finanszírozására, a szolgáltatók keresik a megoldást.