A gyakori internetezőkön belül 40 százalékról 46 százalékra nőtt azok aránya, akik az elmúlt 12 hónapban legalább egyszer vásároltak a világhálón keresztül. Az online-kereskedelem népszerűségének növekedését a vásárlók számának lendületes gyarapodásán túl a vásárlási gyakoriság emelkedése is mutatja. Az elmúlt egy évben legalább egyszer online vásárlók között 37-ről 46 százalékra nőtt azok aránya, akik legalább négy alkalommal vettek valamit a világhálón keresztül, míg a mindössze egyszer vásárlók aránya 22-ről 12 százalékra csökkent. Az online-vásárlás során legkelendőbbek az elektronikai termékek, a cd-k, dvd-k és könyvek, valamint a ruházati cikkek. Az egyik legfigyelemreméltóbb változás a napi fogyasztási cikkek beszerzésénél tapasztalható: az elmúlt évben az e-vásárlók 27 százaléka vett ebbe a kategóriába tartozó terméket online, ami drasztikus emelkedés az előző évben mért 16 százalékhoz képest. Mind az idei, mind a tavalyi vizsgálat szerint az online-vásárlási lehetőséggel élők között többségben vannak a 25-34 évesek, a férfiak, valamint az átlag feletti anyagi körülmények között élők. A keresleti hajlandóság növekedése mellett egyébként a kínálati oldal is folyamatosan bővül: a GKIeNet adata szerint 2007 októbere óta a regisztrált online-kiskereskedések száma 1800-ról 2400-ra nőtt.
Ruházati cikket az e-vásárlók 12,3 százaléka vett