A Vodafone magyarországi jelenléte egyértelmű siker, és nem csupán számunkra az, hanem minden magyar mobiltelefonos ügyfélnek – több mint tíz millióan vannak-, hiszen mind globális, mind pedig helyi szinten az ügyfeleket helyeztük a középpontba: magasabb technikai színvonalat, egyszerűbb és több hozzáadott értéket képviselő szolgáltatást, illetve a legújabb innovációkat kínálva nekik. Egy számomra kedves vízilabdás hasonlattal élve: az első negyed után elégedett vagyok a csapat teljesítményével – mondta Beck György, a Vodafone Magyarország Zrt. vezérigazgatója.
A Vodafone öt kontinens 27 országában van jelen és további 40 partnerhálózattal rendelkezik, 315 millió ügyfélnek szolgáltat szerte a világon. A Vodafone Csoport tíz évvel ezelőtt a régióban Magyarországon kezdte a terjeszkedést, csak utána következtek a térség más országai. Tíz év alatt a Vodafone harmadikként érkező szereplőből a mobil iparág innovátorává vált. Büszkeséggel tölt el, hogy nem egészen két év alatt a mobil internet – a mi munkánknak is köszönhetően – a vezetékes internet teljes értékű alternatívája lett – jelentette ki Beck.
A kiszámítható költségű, korlátlan adatforgalmú előfizetésekre megjelenő igényeket a Vodafone már 2007-ben felismerte, ma pedig minden internet-használati igényre kínál korlátlan adatforgalmú megoldást. Ajánlatai és hálózata egyre kedveltebb, és 2009 szeptemberében már 33 százalékos volt a szélessávú adathálózaton elért adatforgalmi részesedése.
A Vodafone vezető piaci szereplő az egy főre jutó adatforgalom területén, havonta átlagosan 1,99 gigabájt adatforgalommal. A vállalat szélessávú mobil internet szolgáltatása már 334 településen elérhető. Ma Magyarországon konszenzus van abban, hogy az internet terjesztése kulcskérdés. Nem kell sok ahhoz, hogy abban is konszenzus alakuljon ki, hogy ez a mobil megoldásokkal érhető el leggyorsabban, leghatékonyabban és ezért legolcsóbban – jelentette ki a vezérigazgató, majd hozzátette: véleményem szerint a mobil internet óriási lehetőségeket rejt az ország számára, hiszen az új innovációk révén elérhetővé teszi az internetet a kisebb településeken és a ritkábban lakott terülteken is. Ezzel fontos eszközévé válhat a digitális írástudatlanság felszámolásának és az informatikai felzárkózásnak.
Az idei a fejlesztések éve a Vodafone-nál. A hálózat folyamatos modernizálása kiemelt cél, illetve a negyedik generációs LTE technológiára kész hálózat tesztelése is folyik már. A vállalat idén 500 millió forint beruházással létrehozta a miskolci, 300 főt foglalkoztató ügyfélszolgálati központját, és fejleszti a fővárosban lévő globális pénzügyi központját is. Mindezek hatására a társaság jelenlegi 1400 fős alkalmazotti létszáma az év végére várhatóan megközelíti a kétezer főt.
A lefújásig sok van még hátra, de a mobilszolgáltatók versenyében is igaz, ami a vízilabdában is alapszabálynak számít: a felkészülés során dől el a küzdelem. A Vodafone Magyarország felkészült a következő évtizedekre a magyar piacon – jelentette ki Beck.