Connect with us

technokrata

Veled is megtörténhet – így járnak pórul az internetezők

Dotkom

Veled is megtörténhet – így járnak pórul az internetezők

Három történet a netes bűnözés áldozatairól.

A Symantec londoni sajtótájékoztatóján három áldozat is elmondta, mi történt vele. Tapasztalataikból érdemes még azelőtt okulni, mielőtt velünk is megtörténne a baj.

Kashima Brown kálváriája
Kashima Brown meg akarta nézni a leveleit a Yahoo! mail-es e-mail címén, de nem tudott belépni. Megpróbálkozott az “Elfelejtette a jelszót?” funkcióval is, de ez sem segített: mintha valaki rejtélyes módon megváltoztatta volna az azonosító információkat a postafiókjában. Hamarosan a barátai kezdték hívogatni, hogy minden rendben van-e vele, és felhívta a Western Union is, hogy valóban szeretne-e átutalást kezdeményezni a számlájáról.

A lány később rájött, hogy Hollandiából valaki feltörte a postafiókját. Az illető a levelezésében megtalálta a Western Unionnal kapcsolatos információkat, majd e-mailt írt az összes kontaktjának, hogy bajba került, külföldön ragadt és pénzre lenne szüksége a hazautazáshoz. Szerencsére Kashima a Western Union felhasználói oldalán még nem frissítette a kártyainformációit, így a tolvajok végül is nem jártak sikerrel.

Jacquelyn hányattatásai
Idén év elején, amikor Jacquelyn megnézte a takarékbetét-számláját, meglepődve tapasztalta, hogy négyezer fonttal kevesebb van rajta, mint gondolta. Gyorsan megnézte az átutalásait, ahol többek között kétszer kétezer font értékű utalás szerepelt egy olyan személynek, akiről még életében nem hallott.

Felhívta a bankját, ahol közölték vele, hogy minden valószínűség szerint adathalász támadás áldozata lett. Az adathalászok megszerezték Jacquelyn felhasználói adatait, beléptek a számlájára és utalásokat indítottak róla, méghozzá olyan trükkösen, hogy nem lehetett kideríteni, kik követték el a csalást, és hogy milyen számlaszámra küldték a pénzt.

Úgy tűnik, akkor lophatták el a lány adatait, amikor belépett felhasználói fiókjába, arra azonban Jacquelyn nem tudott már visszaemlékezni, hogy ez pontosan mikor történt, hiszen hol az otthoni, hol pedig a munkahelyi gépéről szokta intézni a bankügyeit.

Ennek ellenére a bank megtérítette a kárt, ám Jacquelyn azóta sem tudja, ki és hogyan lophatta el az információkat. A lány tovább nyomoz, otthoni laptopját átvizsgáltatta és a cégét is figyelmeztette a történtekkel kapcsolatban, de hogy pontosan mi történt, egyelőre nem tudni.

Jacquelyn szerencsésnek mondhatja magát, hiszen a bank megtérítette a kárt, mert az Egyesült Királyság banki törvényei szerint az ügyfél jogosult kártérítésre, amennyiben valamilyen visszaélés következtében károsult, illetve ha bizonyítottan felelősségteljesen bánt az adataival. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a bank dönti el, fizet-e kártérítést ügyfelének – például adathalászat esetén.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés