A Microsoft és a Yahoo! megállapodása elemzők szerint a két cég egymást kiegészítő erősségeit és keresési platformjait ötvözve olyan versenyképes piaci erőt hoz létre, amely nagyságánál fogva tartós fejlődést generál a keresés és a keresőalapú reklámozás terén. Lehetővé teszi, hogy a felhasználók gyorsabban találják meg a számukra igazán releváns információkat. A Microsoft keresőplatformjai több értéket adnak a hirdetőknek, jobb találatokat a webkészítőknek, és az internet egészében támogatják az innovációt és a hatékonyabb működést – állítja a Microsoft közleménye. Mint írják: a hirdetők számára már ésszerű alternatívát nyújtó megállapodás egyesíti a Yahoo! és a Microsoft keresési piacait, így a hirdetők többé nem lesznek kiszolgáltatva a keresési piac több mint 70 százalékát uraló vállalatnak (a Google-nak – a szerk megjegyzése).
A Yahoo! keresési volumenének megszerzésével pedig a Microsoft eléri a felhasználók és a hirdetők számára egyaránt előnyös piaci verseny és innováció ösztönzéséhez szükséges méretet és rugalmasságot. A megállapodás értelmében a Yahoo! ezután alaptevékenységére koncentrál, és a felhasználók világszínvonalú kiszolgálását végzi a világ legnépszerűbb internetes portáljai és webes termékei révén.”A megállapodás rengeteg előnyt kínál a Yahoo! felhasználói és az iparág egésze számára. Új korszakot nyit az internetes innovációban és fejlesztésben” – nyilatkozta Carol Bartz, a Yahoo! vezérigazgatója. “A felhasználók továbbra is igénybe vehetik a Yahoo! jellemzőihez szervesen hozzátartozó keresési képességeket, a megállapodás nagyságrendje és az általa biztosított erőforrások révén pedig még több innovációhoz juthatnak hozzá. A méret a hirdetők számára is előnyt jelent, hiszen az egységes platform és értékesítő csapat egyszerűsíti folyamataikat és fokozza hatékonyságukat. A megállapodásnak köszönhetően mi magunk pedig több energiát tudunk fordítani az elsődleges profilunkhoz illeszkedő célokra: ügyfélbázisunk bővítésére, a hagyományos hirdetési módszerekre és a mobil használati élmény fejlesztésére” – tette hozzá Bartz.
A Microsoft vezérigazgatója, Steve Ballmer szerint a megállapodás révén a Microsoft keresőmotorja, a Bing eléri azt a hatásfokot, amely jelentősen javítja versenyhelyzetét, így több felhasználó és hirdető számára válhat vonzóvá, ebből eredően pedig személyre szabott, releváns hirdetéseket és keresési találatokat kínálhat az érintetteknek.”A Yahoo!-val kötött megállapodás ösztönzi a keresési innovációt, nagyobb értékhez juttatja a hirdetőket és növeli a felhasználók döntési szabadságát a jelenleg egyetlen cég által uralt piacon” – mondta Ballmer. “A webes keresési szegmensben innovációra és megfelelő nagyságra van szükség a sikerhez. Új Bing keresőplatformunk éppen ilyen áttörő innovációt és funkciókat kínál. A Yahoo!-val kötött megállapodás eredményeként elérjük azt a nagyságrendet, amelynél még gyorsabban tudjuk fejleszteni keresőmegoldásaink relevanciáját és hasznosságát. A Microsoft és a Yahoo! tisztában van vele, milyen nagy lehetőségek rejlenek az optimális keresés megvalósításában, s ezzel a megállapodással meg tudjuk alkotni a jövő keresését” – tette hozzá Ballmer.
Együtt, egymás ellenA megállapodás nem vonatkozik a két vállalat weboldalaira és termékeire, e-mail- és azonnali üzenetküldési szolgáltatásaira, hagyományos internetes hirdetési és más üzleti tevékenységére. Ezeken a területeken a partnerek továbbra is egymás versenytársai, ráadásul a tranzakció végrehajtásához hatósági jóváhagyás szükséges. Az aláírt megállapodásban a felek rögzítették, hogy az ügylet lezárása előtt részletesebb, végleges megállapodást kötnek. A Microsoft és a Yahoo! biztos abban, hogy a szakmai fórumok és a szabályzó hatóságok alaposan meg fogják vizsgálni a megállapodást, és mindketten készséggel válaszolnak a felmerülő kérdésekre. A partnerek azt remélik, hogy 2010 elején sor kerülhet a tranzakció lezárására.
Dávid két Góliát ellenA Microsoft-Yahoo szövetségnek az Adverticum számára legfontosabb momentuma nem annyira keresőpiac újrafelosztására, hanem – ezzel párhuzamosan – az online hirdetési piac újrafelosztására tett erőfeszítés, amelyen a pillanatnyilag meghatározó cég jelenleg legalább olyan mértékben domináns, mint a keresők terén. Az olyan lokálisan piacvezető hirdetés-kiszolgálóknak, amilyen az Adverticum Zrt., mindenképpen előnyösebb, ha a globális piac sem egypólusú, így természetes módon drukkolunk a Yahoo-Microsoft duónak, hogy meg tudják ragadni az egyezséggel teremtett esélyt – mondta el lapunknak Vértes János, az Adverticum Zrt. elnöke. Hozzátette drukkolunk, annak ellenére, hogy számolnunk kell egy új erős ellenféllel is, hiszen a globális piaci szereplőkelőbb-utóbb a magyar piacon is megjelennek. Vagyis az üzlet következtében nekünk és a hozzánk hasonló Dávidoknak immár nem egy, hanem minimum két Góliáttal kell megküzdenünk, hogy saját ügyfélkörünket megtartsuk. Ám az is nyilvánvaló (ezt egyébként a válság is megtanította), hogy az internet korában nem a parittyák, hanem a józan érdekek mentén szövődő szakmai együttműködések bizonyulnak a legjobb fegyvernek, és ehhez egy többpólusú piacon mindenképpen több esély teremtődik számunkra is. Mindezen megfontolások jegyében mi abban bízunk, hogy a most induló, ne feledjük: épp az egyezségnek köszönhetően mindjárt repülőrajttal induló versenyben egy valódi többpólusú online hirdetési piac cseperedhet, növekedhet fel, ami mind az ügyfeleket, mind a piac szereplőit mindenképpen örömteli várakozással töltheti el – jelentette ki Vértes.