Connect with us

technokrata

Egyre népszerűbb a digitális televíziózás

Dotkom

Egyre népszerűbb a digitális televíziózás

Júliusban több mint húszezren álltak át a digitális televíziózásra, így a hónap végén már 1,061 millió magyar háztartás televíziózott ily módon – derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) gyorsjelentéséből.

A hónap végén az előfizetések 43,2 százaléka volt digitális, míg júniusban ez az érték 42,4 százalékos, májusban pedig 41,5 százalékos volt.

A digitalizáltságot jelző mutató erősödése annak köszönhető, hogy júliusban az előfizetői körön belül nőtt a digitális kábeltelevíziót vagy iptv-t nézők száma (12,9 százalékról 13,3 százalékra), illetve a műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése (29,5 százalékról 29,9 százalékra), míg az analóg kábeltelevíziós szolgáltatás részesedése 57,6 százalékról 56,8 százalékra csökkent.

A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljeskörűen lefedi – ide sorolva az Antenna Hungária (AH) által működtetett vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben az előfizetők száma júliusban 722 ezerről 734 ezerre nőtt. A piacvezető Digi részesedése 57,1 százalékról 55,5 százalékra, a UPC-é pedig 25,3 százalékról 24,9 százalékra csökkent, míg a Magyar Telekom 12,2 százalékról 14,2 százalékra növelte részesedését. Az AH piaci része 0,1 százalékponttal, 5 százalékra csökkent, a Hello HD részesedése pedig 0,4 százalékos maradt júliusban.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és iptv – piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma júliusban négyezerrel, 1,722 millióra, ezen belül az analóg előfizetések száma 1,411 millióról 1,395 millióra csökkent, míg a digitális előfizetések száma 316 ezerről 327 ezerre nőtt. A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 0,2 százalékponttal, 36,6 százalékra csökkent, a második Magyar Telekom részesedése 0,2 százalékponttal, 20,9 százalékra emelkedett, a harmadik Digié pedig 0,3 százalékponttal, 10,7 százalékra nőtt.

A digitálisan televíziózó háztartások átlagosan 1,44 set-top-boxot (jelátalakítót) használnak. Ezeknek a száma azt mutatja, hogy egy háztartásban átlagosan hány televízión lehet egy időben több készüléken, akár eltérő műsort is nézni. A kimutatás szerint a vezetékes szolgáltatásokat használóknál átlagosan 1,18, a műholdas szolgáltatást igénybe vevőknél átlagosan 1,56 ilyen jelátalakító van, azaz a vezetékes szolgáltatásokat használóknál minden ötödik, a műholdas szolgáltatást választóknál minden második háztartásban lehetséges a többkészülékes televíziózás.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – a UPC a piacvezető, de részesedése az egy hónappal korábbi 33,4 százalékról 33,1 százalékra csökkent. Júliusban nem változott a második Digi 24,1 százalékos piaci része, míg a harmadik Magyar Telekom (T-Home) 18,2 százalékról 18,9-ra növelte részesedését.

Ismeretterjesztő kampányt indított a UPCA digitális tévéadás hazánkban is fokozatosan felváltja az eddig megszokott analóg műsorsugárzást. Használatával olyan kiegészítő szolgáltatások érhetők el, melyek megváltoztatják a nézők tévézési igényeit és a televíziózási szokások megújulását eredményezik. A UPC – mely élen jár az újfajta digitális televíziózás meghonosításában – úgy látja, hogy az új technológia széles körű elterjedésének kulcsa a valóban újszerű élményt nyújtó digitális funkciók megismertetése, ezért nálunk még szokatlan, új eszközöket alkalmazó ismeretterjesztő kampányt indított és ehhez önálló website-ot (www.dvr.hu) is létrehozott. Itt vannak az új dekóderekAz Antenna Hungária és a TechniSat Digital között létrejött stratégiai együttműködés alapján a TechniSat Digital megkezdte a MinDig TV szolgáltatás vételére alkalmas DVB-T MPEG-4 beltéri vevőegységek forgalmazását, amelyek SD és HD minőségű programok vételét is lehetővé teszik, valamint a kódolt adások vételére is elő vannak készítve. A berendezést kifejezetten az Antenna Hungária által megadott műszaki paramétereknek megfelelően tervezték, ezt a vásárlók felé a készüléken található MinDigTV matrica is jelzi, mely a garancia arra, hogy az adott dekóder alkalmas a hazai digitális földfelszíni adások vételére. A TechniSat partnerbankja, a Polgári Takarékszövetkezet segítségével kedvező pénzügyi konstrukcióban is tudja kínálni a berendezést, a havi törlesztőrészlet nem haladja meg a magyar havi minimálbér egy százalékát. A gyorsjelentés a tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziószolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint közel 3 millió magyarországi háztartásban van valamilyen előfizetéses televíziószolgáltatás – míg a fennmaradó háztartások a szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni, illetve műholdas adásokat nézik. A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók – Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Kft., FiberNet Zrt., Digi Kft., PR Telekom Zrt., Zelka ZRt., Tarr Kft., TvNetWork NyRt., ViDaNet Zrt., Parisat Kft., RubiCom Zrt., Antenna Hungária Zrt. és HD Platform Kft. – július végén összesen 2,456 millió előfizetést tartottak nyilván, 8 ezerrel többet, mint egy hónappal korábban.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés