A recesszió főként a vezetékes telefonok piacát érintette, ahol a visszaesés két számjegyű volt, de a mobilszolgáltatók is megérzik a nehéz időket. A vállalatok többsége a szolgáltatói szerződések újratárgyalásával is igyekszik lefaragni kiadásaiból és szigorúbb kontroll alá helyezi a mobiltelefonok céges és magánjellegű használatának szétválasztását. A Magyar Telekom ügyfelei közül főként a kkv kör fogyatkozott meg a cégek megszűnése miatt, a nagyvállalatok a takarékoskodás jegyében pedig a hívásforgalmat korlátozzák, de jellemző a felhasználói költségkeret csökkentése is. A válság kirobbanása óta már a közepes méretű vállalatoknál is gyakorlattá vált a telefonszolgáltatók megtendereztetése. az ebből fakadó megtakarítási lehetőségek miatt – mondták a Pannonnál. A Vodafone-nál úgy tapasztalják, hogy a nagyvállalatok már a válság kezdetén megtervezték a racionálisabb működést. A mobilszolgáltató is a kkv-szektorban érzékelte markánsabban a cégek kihullását, de továbbra is úgy látják, hogy a mobilpiac továbbra is bővül, a hangforgalom visszaesését pedig kompenzálja az adat-, illetve egyéb értéknövelt szolgáltatások használatának növekedése.