Connect with us

technokrata

Mennyiért vehetünk 3D-es tévét?

Dotkom

Mennyiért vehetünk 3D-es tévét?

Március közepén jelennek meg először a hazai márkaboltokban a 3D-s televíziók; információink alapján 500-600 ezer forintért árulják majd a készülékeket. Az újfajta készülékek megjelenése forradalmat jelent a televíziózásban.

Itthon a Samsung és a Sony márkaüzleteiben jelennek meg először a 3D-s televíziók, amelyek március közepétől lesznek kaphatók. Bár konkrét árat ezek a gyártók nem árultak el, piaci információink alapján utóbbi cég 500-600 ezer forintért árulja majd a készülékeket, és a versenytársak is hasonló árakkal fognak jelentkezni. Nem sokat késlekedik a többi gyártó sem, áprilisban például a Philips hazai egységeiben is megjelennek az újfajta tévék.

Prémium kategóriás termékek lévén a többségnek mélyen a zsebébe kell nyúlnia, hogy ki tudja fizetni ezt az összeget, ugyanakkor ez mégsem tűnik olyan borsos árnak ahhoz képest, hogy néhány évvel ezelőtt a piacon megjelenő LCD- és plazmatelevíziók kezdetben nagyjából 3 millió forintot kóstáltak. Ráadásul a tapasztalat szerint a műszaki cikkek ára viszonylag gyorsan szokott csökkenni a megjelenés után.

Forradalom a tévézésbenA 3D-televíziók megjelenése kapcsán nem csak innovációról beszélhetünk, hanem azok piacra kerülésével a televíziózás forradalmasítása is várható – vélte Cseh Zoltán, a Philips marketing menedzsere.

Erre azonban valószínűleg még várni kell, hiszen a szolgáltatók hátul maradtak a gyártókkal szemben, és egyelőre nem, vagy csak minimális mértékben érhetők el 3D-s tartalmak. Így korlátozott lehetőség lesz a felhasználására, alkalmazásuk kimerül majd a blu-ray filmek megnézésében és a konzolos játékkok használatában. Cseh Zoltán szerint a 3D-televíziózás hátránya, hogy megterheli a szemet, és kényelmetlen lehet a speciális szemüveg alkalmazása is – mindezek korlátozhatják az ilyen típusú készülékek elterjedését. Ugyanakkor további fejlesztésekkel várhatóan kiküszübölik, vagy enyhítenek majd ezen kényelmetlenségeken. Mint mondta, mindezek miatt meglepődne, ha az LCD televíziókon belül 2-3 százaléknál nagyobb piaci részesedést tudnának elérni ezekkel a készülékekkel.

Ennél optimistább Kováts Botond, a Samsung Electronics Magyar Zrt. marketingese, aki szerint az értékesített LED tv-k 10 százaléka 3D készülék lesz, amelyek szerinte 1-2 éven belül már szignifikáns pici részt képviselnek majd. A vállalat már kiállított egy modellt az egyik fővárosi bevásárlóközpontban, és eddigi tapasztalataik szerint nagy az érdeklődés az újfajta készülék iránt. Hozzátette: televízióik képesek 3D élményt generálni a 2D tartalomból is. Mint mondta, ez a kép nyilván nem éri teljesen utól a 3D-ben rögzített vagy generált tartalmat, de megközelíti azt.

Hollywood is a 3D-re fogad
A technológia elterjedése rendkívül gyors lesz, hiszen a hollywoodi filmstúdiók is a 3D-ben látják a nem túl sikeres Blu-ray piac fellendítését – vélte Müller Endre, a Panasonic marketing termékmenedzsere. Arról nyilvánvalóan eltérőek a gyártó cégek véleményei, hogy a 3D technológiával plazma vagy LCD-televízión lehet jobb képhatást elérni attól függően, hogy milyen típusú készülékeket gyártanak. Müller Endre szerint a 3D kihozza a plazmatechnológia előnyét, az ultragyors válaszidőnek köszönhetően az ilyen televíziók képesek lehetnek akár az 1080 soros mozgóképfelbontás megjelenítésére.

Cseh Zoltán szerint a 3D-s televíziók megjelenésével átrendeződés várható a televíziók piacán, hiszen tovább növeli a majdan eladandó LCD-televíziók számát, amely főleg a nagy méretű, 46″ illetve 52″-os készülékek piacán lesz majd érezhető. Ugyanakkor a magyar fogyasztók nagy része, nagyjából 90 százalék továbbra is a 250 ezer forint alatti termékeket fogja keresni, és csupán a megmaradó 10 százalékot fogja képviselni a prémium kategória. Hozzáfűzte: kételkedik a futball-vb értékesítés növelő hatásában is. Szerinte első körben csak az úgynevezett early investoroktól várhatnak vásárlást, vagyis azoktól, akik keresik az újdonságot, és azokat szeretnék is otthonukban tudni.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés