Connect with us

technokrata

Nincs meg a kritikus tömeg

Dotkom

Nincs meg a kritikus tömeg

Minden évben impozáns adatokat publikálnak az internetes kereskedelmet kutató cégek a szegmens, illetve a fogyasztói igényeinek növekedéséről, de tény, hogy a netes eladások a reálkereskedelem fél százalékát teszik csak ki.

A KSH 2009-es éves adatai szerint a csomagküldő piac forgalma (ez teljes egészében fedi a neten rendelt hagyományos termékek forgalmát, természetesen a szolgáltatások nélkül) 37,1 milliárd forint volt és a kiskereskedelem egészével szemben ez a szegmens képes volt növekedni. A korábbi években a 60-70 százalékos ugrás sem volt ritka, és 2009-ben is 50 százalékos növekedésről beszélnek, de a teljes e-kereskedelmi forgalomban gazdát cserélő pénz az igazi forgalmat generáló multiknál nem éri el az ingerküszöböt. Többek között ez az oka, hogy a napi fogyasztási cikkek internetes eladásába a magyar Groby-láncon kívül itthon nem szállt be senki, holott az itt levő nemzetközi cégek anyavállalatai, például a Tesco vagy az Auchan az anyaországban drága e-kereskedelmi fejlesztéseket hajtott végre. Egyedüliként van jelent például a netes kereskedelemben a Praktiker is, a cég webshop-szolgáltatását egyelőre egyetlen szereplő sem követi a barkácspiacon.

Az ezen a téren tapasztalható itthoni érdektelenséget az elemzők elsősorban azzal magyarázzák, hogy alacsony a nethasználók száma és a netpiacterek (mint szolgáltatási forma) ismertsége is. A megrendeléseknél is akadnak zökkenők, sokszor a megrendelőnek kell időben igazodnia, amit az átlagos fogyasztó maceraként él meg. Holott a Gemius Hungary elemzése szerint a virtuális piacokat használó fogyasztók fele szerint a netes rendeléssel időt és pénzt lehet megtakarítani.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés