Az értékesített darabszámot tekintve pedig a vállalat az elmúlt évhez hasonlóan ismét a 94 000-es érték közelében végzett, amellyel biztosan őrzi vezető pozícióját, annak ellenére, hogy az év közben tapasztalt, az alacsonyabb szintű gépek felé tolódó igények nem a prémium kategóriában erős gyártóknak kedveztek – írja a gyártó közleménye, amely érdekes módon a saját adatok helyett ez esetben is az IDC piackutató adataira hivatkozik.
A legjobban keresett termékcsalád tavaly is a hordozható számítógép volt, amelyekből közel 58 ezer darabot értékesített a HP. Az asztali számítógépek eladási mutatói – a magyarországi versenytársak adataival egyetemben – tavaly is egyértelmű csökkenést mutattak. Az IDC adatai szerint mintegy háromszor annyi hordozható eszközt adtak el a piaci szereplők 2009-ben hazánkban, mint asztali számítógépet. A HP eladásai ettől némileg eltérő képet mutatnak: 2009 során a vállalat eladásainak 62 százaléka volt hordozható és 38 százaléka asztali gép. Az eltérés legfőbb oka, hogy a nagyvállalati és államigazgatási szegmensekben – ahol az értékesítésnek mintegy felét a HP mondhatja magáénak – még mindig jóval nagyobb kereslet mutatkozik az asztali eszközök, mint a mobil munkaállomások iránt.