Connect with us

technokrata

Lassan már profitot hozhat a NeoFM

Dotkom

Lassan már profitot hozhat a NeoFM

Az econet.hu csoport a NeoFM adatait kiszűrve 60 százalékkal kisebb veszteséget termelt az első negyedévben az egy évvel korábbinál.

Az econet.hu csoport árbevétele 2010 első negyedévében 695 millió forint volt. Ez 435 millió forinttal (69 százalékkal) haladta meg a 2009-es év azonos időszakának árbevételét. A növekedés részben a NeoFM tavaly még nem jelentkezett árbevételének, részben pedig az EMGPrint üzletág Custom Publishing szegmense jó teljesítményének köszönhető.

A reklámpiac ciklikusságából adódóan az üzleti éven belül jellemzően az első negyedévi eredmények a leggyengébbek. E tényező, illetve az elhúzódó gazdasági válság hatásai ellenére a cégcsoport – a tavaly novemberben indult, jelenleg felfutó szakaszban lévő NeoFM adatait kiszűrve – mintegy 60 százalékkal kevesebb veszteséget termelt, mint a tavalyi év azonos időszakában. Így a 2010 első negyedévi üzemi eredmény -178 millió, az EBITDA -142 millió, az adózott eredmény pedig -133 millió forint volt.

A csoportnak a NeoFM mintegy 220-240 millió forintos csökkentő tételeivel számított 2010 első negyedévi -420 millió forintos üzemi eredménye és -370 millió forintos EBITDA eredménye közel azonos az egy évvel ezelőtti szinttel, a -342 millió forintos adózott eredmény pedig 7 százalékkal kedvezőbb, mint az előző év azonos időszakában.

A NeoFM 2010 első negyedévében a várakozásoknak megfelelő üzleti teljesítményt nyújtott. A rádió a legfrissebb hallgatottsági adatok alapján a kereskedelmileg legfontosabb hétköznap reggeli műsorsávban egyértelmű piacvezetővé vált, teljes napi hallgatottsága pedig meghaladja az 1,4 millió főt. 2010 első negyedévének végére a hallgatottság szempontjából a kereskedelmi rádiós piac lényegében visszarendeződött a két országos adó javára. Ennek következtében várható, hogy a rádiós reklámpiac is visszatér majd a korábbi piaci helyzethez, ahol a két, legnagyobb elérést biztosító országos kereskedelmi frekvencia realizálta a rádiós költések legnagyobb részét. Ennek megfelelően a NeoFM-től az idei bevezető év második felére már azt várja a tulajdonos, hogy – a bevezető-felfutó időszakot követően a kedvező mérési eredményekre késéssel reagáló növekvő hirdetési aktivitásnak köszönhetően – a 7-12. hónapokban üzemi szinten eredményes legyen. 2011-től pedig – amikor a hirdetők a reklámbüdzséjüket már újra a visszarendeződött rádiós piaci helyzetnek megfelelően tudják tervezni – egész éves szinten nyereséges működést prognosztizál a cég.

Az econet.hu Nyrt. az általában kedvezőtlen gazdasági klíma hatásainak kezelése mellett a válság adta akvizíciós lehetőségeket is aktívan keresi, 2010 áprilisában, az első negyedéves beszámolási időszakot követően kisebbségi részesedést és a reklámfelületek értékesítésére vonatkozó jogot szerzett az EXIT programmagazin kiadójában. Ennek következtében a Média Üzletág tulajdonában vagy résztulajdonában lévő ingyenes programmagazinok hetente már csaknem 600 ezer olvasót érnek el.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés