Ehhez elengedhetetlen a konszolidáció, amelynek már vannak jelei, hisz a Digi Tv például a közelmúltban szerzett részesedést a TvNetWork Kft.-ben, s információink szerint kábeltévés szempontból (a UPC, a Magyar Telekom – T-Home és a Digi Tv után) a piac negyedik legnagyobb szereplője, a FiberNet Zrt. körül is nézelődnek a vevők. Az ország több megyéjében mintegy 140 ezer ügyféllel rendelkező, 120 fejállomást működtető, pénzügyi befektető tulajdonában lévő társaság iránt meg nem erősített információink szerint a Magyar Telekom, a UPC, a Digi és az Invitel is érdeklődik. Az első három cég valójában piacot szerezne ezzel a lépésével, míg az Invitel bővítené portfólióját, így e vállalkozás is termékcsomaggal állhatna elő – vagyis telefon-, internet-, televíziószolgáltatást nyújthatna egy kézből. Úgy tudjuk – bár még megállapodást nem kötöttek -, az év végéig új tulajdonoshoz kerülhet a FiberNet. (A cég tavaly vált meg bulgáriai vállalkozásától, s elképzelhető, hogy belátható időn belül ukrajnai társaságát is piacra dobja.)Szakmai vélemények szerint idehaza további felvásárlásokra lehet számítani a következő két-három évben, s bár például az ugyancsak jelentékenynek tekinthető PR-Telekom Zrt. vagy a RubiCom Távközlési Zrt. esetében még nem hallani ilyen lépések előkészítéséről, de szinte törvényszerű a folyamat, hiszen a körülbelül 400 kábeltelevíziós vállalkozás zöme jelenlegi méretével nem képes jelentős növekedést felmutatni a 2,2 millió ügyfélt jelentő piacon, amelyből a UPC és a Magyar Telekom körülbelül egymilliót visz el, s az említett további nagyobb szereplők összességében mintegy 400 ezret. A kicsik aligha lesznek képesek lépést tartani a nem kis beruházási igényű technikai fejlődéssel (digitalizáció, 3D). A szakértők szerint a konszolidáció folyamata elindult, s várhatóan folytatódik is, bár ez nem fogja elérni a kisebb, néhány száz előfizetővel rendelkező, s többnyire csak kábeltévé-szolgáltatást nyújtó – némi nyereséget minden bizonnyal termelő – vállalkozásokat, bár kérdés, hogy velük mi lesz. Elképzelhető, hogy e cégek előfizetői “bázisa” előbb-utóbb elfogy, s helyüket átveszik – a nem jelentős csatornaszámú, s ezért elérhető, a jelenlegi kábelszolgáltatójuknál olcsóbb – sat-tv-szolgáltatók, vagy áttérnek a földi digitális adások vételére, ahol bár a jelenlegi csatornaszámnál kevesebb, de ingyenesen vagy néhány száz forintért elérhető kínálathoz jutnak.