Frankfurtban hat órát kellett várnia a sor végére beálló fanatikusoknak, Ausztráliában egyesek 40 órán át dideregtek a déli félteke hűvös őszében, hogy kezükbe vehessék az újdonságot.
Az Apple egy hónappal elhalasztotta az iPad külföldi bemutatóját, mivel akkora volt a hazai érdeklődés, hogy képtelen volt elég táblakomputert gyártani mindkét piacra.
A külföldi vevőknek valamivel mélyebben kell a zsebükbe nyúlniuk az áhított miniszámítógépért: míg az USA-ban 500 dollárról indul az ár, addig Japánban 49 ezer jenről (535 dollár), Európában pedig 500 euróról (615 dollár).
Németországon kívül Nagy-Britanniában, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és Svájcban mutatkozott be az iPad, júliusban következik az osztrák, a belga, az ír, a luxemburgi és a holland premier.
A hivatalos magyarországi értékesítés kezdetének továbbra sincs konkrét időpontja – mondta el a Napinak Haász Nóra, a Morpho Communications munkatársa.
Az Amerikán kívüli értékesítés a teljes forgalom 43 százalékát, évi 3,5 millió iPad eladását hozhatja az Apple-nek – véli a torontói RBC piackutató cég.
A három legnagyobb piac az USA, 4,7, millió, Franciaország, 805 ezer és Nagy-Britannia, 585 ezer darabos értékesítéssel.
Az európai értékesítési premier után néhány nappal, az egyesült államokbéli terjesztés megkezdését követően 60 nappal az eladott iPad készülékek száma meghaladta a kétmillió darabot – számolt be a Bloomberg.