A Synergon a közleményben hangsúlyozza: a Synergon Rendszerintegrátor Kft. egyeztetést kezdeményezett a Fővárosi Tűzoltóparancsnoksággal annak érdekében, hogy a szerződést – “a már végleges, átadásra kész állapotra figyelemmel” – teljes mértékben teljesíthesse a cég. Egyben reményét fejezte ki, “hogy a már leszállított, és végső tesztüzem előtt álló rendszer üzembeállásával egyes katasztrófavédelmi és tűzoltósági munkák Budapesten lényegesen leegyszerűsödnek”.
Kisdi Márk Máté, a Fővárosi Tűzoltóparancsnokság szóvivője az MTI-nek elmondta: azért álltak el a szerződéstől, mert a benne foglaltakat a Synergon – amelyet közbeszerzéssel választottak ki – nem tudta teljesíteni.
Kiemelte ugyanakkor: a jelenleg is működő, 10 éve munkába állított “ERIR 1” rendszer biztonságosan működik, ezen fogadja a beérkező hívásokat, ennek működésében nincs fennakadás.
A szóvivő kifejtette: a beruházás során több probléma – késedelmes, hibás, illetve részteljesítés – is felmerült, valamint olyan súlyos működési hibák, amelyek “veszélyeztették a riasztási rendszer jövőbeli üzembiztos működését”. A vállalkozó a hibákat teljes körűen nem tudta kijavítani, így nem tudott megfelelni a kötelezettségeinek – fűzte hozzá. Elmondta azt is, hogy a tűzoltóság az eddig kifizetett összeget visszaigényli.