Connect with us

technokrata

Állami pénz nélkül nem lesz új mobilszolgáltató

Dotkom

Állami pénz nélkül nem lesz új mobilszolgáltató

Az államnak befektetőként is szerepet kellene vállalnia egy negyedik mobilszolgáltató megjelenésében – állítja a Capitol Consulting Group tanulmánya.

Az államnak a szabad frekvencia-csomag átadása mellett befektetőként is szerepet kellene vállalnia abban, hogy a magyar piacon a jelenlegi három mellett megjelenjen egy negyedik, akár virtuális mobilszolgáltató – állapítja a Capitol Consulting Group (CCG) tanulmánya. Az elemzés szerint a negyedik szolgáltatónak mintegy 160 milliárd forintjába kerülne egy új hálózat kiépítése, a licencért pedig mintegy 20 milliárd forintot kellene fizetnie. Arra azonban kevés az esély, hogy önállóan jelenjen meg a különadóval terhelt, stagnáló mobilpiacon egy új szolgáltató – állítja a tanulmány. Az állami vállalatok már meglévő gerinchálózatának és az új technológiák felhasználásával már lenne esély egy magánszereplő bevonásával együtt egy költséghatékony befektetésre. A tanulmány szerint ezt a hálózatot akár egy új, virtuális szolgáltatónak is bérbe lehetne adni, amiből az államnak is jelentős bevétele lenne. A tanulmány arra nem tér ki, hogy az államnak mekkora összegű befektetést kellene végrehajtania az új hálózat felépítéséhez. Turi Ferenc, a magyar tulajdonú, stratégiai tanácsadással foglalkozó CCG ügyvezető partnere elmondta: az állami szerepvállalással létrejövő negyedik hálózat elősegítené azt is, hogy teljes legyen az országban a széles sávú mobilinternet-lefedettség. A dokumentum szerint nincs összefüggés a verseny, a mobilszolgáltatók minél nagyobb száma, a piac nagysága, illetve az árszínvonal között. A mobilpiacon ugyanis nehezen valósul meg a verseny, így több szolgáltató sem hoz alacsonyabb árakat, mivel stratégiai iparágról van szó, ahol nagyon nagy a lekötött tőke, a szolgáltatások fejlesztésére is nagyon sokat kell fordítani. A résztvevő vállalatok ezért abban érdekeltek, hogy egy bizonyos minimális nyereséggel dolgozzanak. Turi úgy véli, egy virtuális szolgáltató megjelenése a magyar piacon új lehetőségeket nyitna meg. E cégek ugyanis jobban igazodnak a piaci igényekhez azzal például, hogy testre szabott szolgáltatást nyújtanak üzleti, valamint speciális csoportokhoz tarozó ügyfeleknek, illetve hirdetések fogadásáért cserébe ingyen telefonálhatnak és sms-ezhetnek a felhasználók.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés