Magyarországon 2005-től kezdődően az internet előfizetések számát tekintve dinamikus növekedés volt tapasztalható, a betárcsázós (dial-up) előfizetések “szélessávúra” váltása is többségében megtörtént a jelenleg használatos szélessáv definíció alapján. A KSH 2008. 3. negyedévére vonatkozó adatai rámutatnak, hogy az internet-előfizetések száma – amely minden elérési technológiát tartalmaz – megközelítette 2,2 milliót.
Internet előfizető lehet a magyar lakosság (háztartások), valamely Magyarországon működő cég, illetve közintézmény. A magyar háztartások valamivel több mint 46%-a rendelkezett személyi számítógéppel 2008 végén (megközelítőleg 1,74 millió háztartás). A számítógéppel rendelkező háztartások tagjainak valamivel több, mint 83%-a fért hozzá valahol az internethez, ami több mint 1,4 millió otthoni internet-előfizetéssel rendelkező háztartást jelent.
Az NHH adataiból viszont az is látható, hogy Magyarországon a vállalatok körében a helyhez kötött szélessávú internet hozzáférések száma nem növekedett 2007 2. negyedéve és 2008 2. negyedéve között (ahogy a közintézmények esetében sem). Mindebből egyértelműen következik, hogy a 2008 végére a 2,2 milliót elérő internet előfizetési szám mögött elsősorban a mobilinternet előfizetések növekedése áll – lévén a lakossági xDSL és kábeles előfizetések száma ilyen mértékben nem növekedhetett. A mobilinternet térnyerését mutatja, hogy a forgalmazásban részt vevő SIM kártyák száma 2008. szeptemberben 83 ezerrel, októberben 67 ezerrel, míg novemberben 178 ezerrel nőtt, meghaladva az összesen 10,77 milliót (2008. november végére). A növekedést ugyanakkor nem az újabb telefonkészülékek miatti SIM kártya vásárlások biztosítják – a mobil hangszolgáltatási piac csaknem telített – hanem a mobilinternet hozzáférés iránti igény.