Connect with us

technokrata

3D Internet: közelebb a valósághoz

Dotkom

3D Internet: közelebb a valósághoz

Egy lépéssel közelebb került a háromdimenziós internet a valósághoz, a Firefox böngésző fejlesztője, a Mozilla és a különféle médiacégeket, és számítástechnikai gyártókat tömörítő Khronos csoport.

A Khronos már felállított egy munkacsoportot, hogy megalkossák a webes “gyorsított” 3D grafika sztenderjét. A felek azt várják, hogy a megoldás széles körben elterjedhet a böngésző-alapú játékok, valamint a közösségi oldalak körében, mint a Facebook és a Myspace, írja a BBC. Várhatóan egy éven belül elkészül majd a mindenki számára elérhető változat.

Úgy vélem, itt az idő elgondolkozni azon, hogyan is kell kinéznie a webes 3D-nek. Az emberek egyre több időt töltenek el az Interneten, a 3D bevezetésével új felhasználói igények születnek és régiek valósulnak meg – írta Vladimir Vukicevic, a Mozilla egyik mérnöke blogjában. A Mozilla által felkarolt sztenderd alapja a webes alkalmazások készítésekor gyakran használt JavaScript nyelv átültetése az OpenGL technológiába.

A böngésző-alapú játékok egyre jobban terjednek, februárban a lövöldözős játékok egyik klasszikusa, a Quake III indult böngészős hódító útjára. A 3D-képes web jótékony hatással lehet az olyan virtuális világokra is, mint a Second Life. Az egyik fő ok, amiért a felhasználók elfordulnak a virtuális világoktól, hogy borzasztó sok adatot kell letölteni a telepítéshez. Viszont ha mindez már bele van építve a böngészőbe, akkor jelentősen kiszélesedik a felhasználók köre, és a játékokkal nem törődő felhasználók is tudják élvezni a 3D előnyeit. Például a közösségi oldalak háromdimenziós chatszobákat, a kiskereskedők pedig 3D-s termékbemutatót tudnak készíteni – vélekedik Paul Jackson, a Forrester kutatócég egyik elemzője.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Népszerű

Technokrata a Facebookon

IoT-Magazin.hu

Kütyük

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés
Hirdetés